کد خبر: ۱۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

قانون جدیدسربازی و دانشجویان ورودی 91

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار موسی کمالی در گفت وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: کلیه دانشجویانی که تا پایان سال 90 وارد دانشگاه شدند شامل مقررات قدیم خدمت وظیفه عمومی می شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: کسانی که تا پایان سال 90 وارد دانشگاه شده اند با قانون قبلی با آنها برخورد خواهد شد اما افرادی که از مهرماه سال 91 وارد دانشگاه می شوند وضعیت نظام وظیفه آنها بر اساس قانون جدید برنامه ریزی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مثال در قانون قبلی دانشجوی مشمول کارشناسی ارشد 8 سال فرصت تحصیل داشت که پس از این مدت موظف به معرفی خود به نظام وظیفه بود ولی در قانون جدید این مدت به 6 سال کاهش یافت.

به گزارش فارس،کمالی گفت: قانون جدید از مهرماه 91 برای دانشجویان ورودی جدید به مرحله عمل در خواهد آمد و کسانی که هم اکنون در حال تحصیل هستند نگران قانون جدید خدمت وظیفه عمومی نباشند چرا که قانون قبلی برای آنها اجرا می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
سلام ، ایکاش مسئولین نطام وظیفه ، قوانینی وضع کنند که
هم به نفع دولت و هم به نفع مردم باشد . با توجه به اینکه درپادگانها هم محیط های آنجا ، تحت تاثیر بسیاری ، چندان
مطلوب و سالم نیست ، لذا در صورت شوراهای خیلی قوی ،
شاید به این نتیجه برسند که مدت سربازی بیشتر از 6 ماه نباشد برای اینکه این مدت برای یادگیری ، طرز کار با اسلحه کافی است و اصلا" بعداز مدتی ، این آموزشها یادشان می رود و باتوجه به اینکه باید سربازان را به نزدیکترین شهر و روستای خود بیاندازند ، چون جوان با شور جوانی و کم تجربگی ، در کنار خانواده ، بیشتر امنیت دارد و همینطور حتما" حقوق مکفی برای سربازان در نظر گرفته شود ، چون دیده شده سربازی به خاطر جیب خالی ، دست به جنایت و دزدی زده است . و مخصوصا" اگر دوره سربازی شش ماهه شود ،
کلی هزینه از جیب بیت المال هم ، بیرون نمی رود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
الان یعنی کسری های تحصیلی هم برمیگرده؟ یکسال وقت برای معرفی از زمان فارغ التحصیلی هم دوباره میشه شش ماه؟ خواهشا روشن اطلاع رسانی کنین.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
0
0
سلام. وقت بخیر. یعنی من که ورودی کارشناسی ارشد در مهر ماه 88 بودم و در مهر ماه سال 90 فارغ التحصیل شدم، مشمول قانون قدیم وظیفه عمومی میشم؟؟؟ یعنی کسری های قانون قدیم مثل جبهه پدر و کسری تحصیلی هم شامل حال ما میشه؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین