کد خبر: ۱۴۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
برخلاف روال هر سال؛

عيدی بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك فعال كارگري در قزوین گفت: به طور معمول هر سال عيدي بازنشستگان همراه با حقوق بهمن ماه آنان پرداخت مي‌شد اما امسال عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق اسفند ماه نيز پرداخت نشده و حتي هنوز مبلغ آن هم اعلام نشده است.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن اعلام اين مطلب، تصریح کرد: هر ساله با نزديک شدن به پايان سال و ايام نوروز، بحث عيدي کارمندان و کارگران در جامعه مطرح مي‌شود و در اين ميان بازنشستگان تامين اجتماعي با توجه به اينکه از حقوق و مزاياي کمتري برخوردارند در انتظار اعلام مبلغ عيدي‌شان هستند تا شايد بتوانند با آن از پس هزينه‌هاي شب عيد برآيند.

کریمی با عنوان این مطلب که بازنشستگان از وزیر کار انتظار افزایش حقوق و عیدی دو برابری همانند شاغلان را دارند ادامه داد:بازنشستگان در طول سال به عنوان کارگر حقوق مي‌گيرند به همين دليل انتظار مي‌رود که در پايان سال نيز همانند کارگران حقوقي معادل دو برابر حقوقشان را به عنوان عیدی دريافت کنند اما اينگونه نمي‌شود و كارگران بازنشسته مانند کارمندان معادل پايه حقوق‌شان عيدي دريافت مي‌کنند.

او گفت: اين شيوه اجحاف و تبعيض در حق بازنشستگان تامين اجتماعي است و باید اين افراد که هر کدام سالها براي اين کشور زحمت کشيده‌اند حداقل عيدي دو برابر حقوق را دريافت کنند تا شايد مشکل حقوق کمي که در طول سال دريافت مي‌کنند تا حدودي جبران شود.

به گفته وی اين درحالي است که کمتر از 3 هفته به عيد مانده اما هنوز مبلغ عيدي آنان از سوي دولت اعلام نشده است و همين امر باعث نگراني‌هاي زيادي در ميان اين قشر از جامعه شده است. از سوي ديگر به طور معمول هر سال عيدي بازنشستگان همراه با حقوق بهمن ماه آنان پرداخت مي‌شد اما امسال اينگونه نشده و هنوز مبلغ آن هم اعلام نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین