کد خبر: ۶۰۴۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

واکنش نمایندگان مجلس به ادعای رشوه‌خواری

سه نماینده مجلس به اظهارات اخیر آیت‌الله یزدی که درباره رشوه‌خواری برخی نمایندگان مجلس هشدار داده است، واکنش نشان دادند.
واکنش نمایندگان مجلس به ادعای رشوه‌خواری
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، ۱۸ مرداد ماه در دیدار با دادستانان کشور اظهار کرد: «نباید اجازه دهیم که افراد سودجو به مجلس شورای اسلامی راه یابند، زیرا برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می‌شوند که با اعمال فشار به وزرا، رشوه‌خواری کنند؛ ما باید از ورود این‌گونه افراد به مجلس جلوگیری کنیم و بدانیم عناوینی که داریم و مناصبی که در آن قرار گرفته‌ایم، گذراست.»

مقصر، شیوه شورای نگهبان است

اولین نماینده‌ای که به ادعای رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم واکنش نشان داد، علی مطهری بود. او در یادداشتی با انتخاب تیتر «سخنی با جناب آقای محمد یزدی» در کانال تلگرامی خود، با بیان این که «این سخن، همه نمایندگان مجلس را زیر سؤال می‌برد» از آقای یزدی گلایه کرد و گفت که «بهتر بود به فرض صحت کلامشان و اثبات اتهام وارده، نام آن نمایندگان را ذکر می‌کردند تا ذمه سایر نمایندگان بری می‌شد.»

مطهری در ادامه این یادداشت به نقد عملکرد شورای نگهبان پرداخت و نوشت: «در میان نمایندگان به‌ندرت چنین کسانی پیدا می‌شوند و علت آن هم نوع رفتار شورای نگهبان است که افراد حر و آزاده و پاک‌دست و پاک‌دامن را به دلیل انتقاد از نظام، به جرم ضدیت با ولایت فقیه، رد صلاحیت و چنان افرادی را تأیید صلاحیت می‌کند. بنابراین به فرض صحت ادعای آقای یزدی، برای رفع این نقیصه، شورای نگهبان باید روش خود را عوض کند و صرفاً افرادی را که جرم قابل توجه مالی یا اخلاقی دارند، رد صلاحیت کند، نه این که کاندیداهایی را هم که انتقادی به نظام دارند، اما افراد سالم و صالحی هستند رد صلاحیت نماید.»

نباید همه را متهم کرد

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس نیز در گفت‌وگو با ایرناپلاس به اظهارات رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم واکنش نشان داد. او نیز مانند مطهری معتقد است اگر نماینده‌ای دچار چنین خطایی شده، باید با او برخورد شود، نه اینکه همه نمایندگان در مظان اتهام قرار گیرند.

کوچکی‌نژاد گفت: برخی از سیاسیون خارج از مجلس، طوری سخن می‌گویند که گویی تمام نمایندگان رشوه می‌گیرند در حالی که این‌طور نیست. نباید طوری سخن بگوییم که همه متهم شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: من نمی‌گویم نمایندگان اصلاً هیچ‌گونه کار خلافی نمی‌کنند، ولی نباید همه را متهم کرد. اگر هم معدود کسانی هستند که خلاف کرده‌اند، باید با آنان برخورد کرد. باید نام آنان را افشا کرد و قوه قضاییه نیز با آنان برخورد کند.

از خودشان بپرسید

هادی قوامی، دیگر نماینده اصولگرای مجلس دهم نیز در واکنش به اظهارات محمد یزدی به ایرناپلاس می‌گوید: بروید از همان کسانی که چنین سخنانی می‌گویند بپرسید.

او می‌گوید: من اطلاعی از چنین ادعاهایی ندارم و در مجلس نیز چنین چیزهایی ندیده‌ام و نشنیده‌ام. افراد حرف زیاد می‌زنند و الان من وقت ندارم به این مسائل پاسخ دهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین