کد خبر: ۸۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
تبلیغات

استراتژی‌های معاملاتی چیست؟

هدف اصلی تمامی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق و حرفه‌ای است. در بازار‌های مالی، همان اندازه که احتمال سود و کسب درآمد، وجود دارد، به همان اندازه ممکن است سرمایه‌گذار دچار ضرر و خسارت شود. تریدر‌های حرفه‌ای برای کنترل ریسک و ضرر و همینطور افزایش سودآوری در بازار فارکس، از استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. در حقیقت بدون داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب، امکان رسیدن به موفقیت و سودآوری وجود ندارد و هر معامله‌گری باید حتما یک استراتژی معاملاتی اختصاصی را برای خود داشته باشد.
استراتژی‌های معاملاتی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

استراتژی‌های معاملاتی، با توجه به داشتن قوانین و راهبرد‌های خاص، به تریدر‌ها این امکان را می‌دهند تا در شرایط مختلف، واکنش‌های حساب شده‌تری را از خود نشان دهند. این یعنی پیروی از یک استراتژی معاملاتی، احتمال ضرر را کاهش می‌دهد. در ادامه این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر با ما همراه شوید تا با جزئیات بیشتری از انواع استراتژی‌های معاملاتی در بازار فارکس آشنا شویم.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی، در لغت به معنای تعیین هدف و راهبردی می‌باشد. در بازار‌های مالی، سرمایه‌گذارن باید از یک استراتژی برای معاملات خود استفاده کنند، به این معنی که مطابق با یک قوانین مشخص، بدانند در کجا، چه زمانی و چه میزانی سرمایه‌گذاری نمایند تا بتوانند به سود برسند.

موضوع مهم این است که تعیین استراتژی همانند معنای آن، چندان آسان نمی‌باشد. سرمایه‌گذار باید به بازار واقف باشد و با اطلاع از اوضاع اقتصادی کشور، قادر به پیش‌بینی آینده باشد و بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

برای تعیین استراتژی‌های معاملاتی، معمولا از روش تکنیکال و یا بنیادی و یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌گردد. اینگونه سرمایه‌گذار قادر است روند بازار را تشخیص دهد و بتواند در شرایط مختلف به خصوص در شرایط حساس بازار، تصمیم‌گیری کند. با به کارگیری استراتژی معاملاتی، هر چقدر نیز شرایط دشوار باشد، معامله‌گر دچار استرس نمی‌شود و می‌تواند راحت‌تر تصمیم بگیرد و از شرایط ایجاد شده، به نفع خود استفاده کند.

مزیت‌های استفاده از استراتژی‌های معاملاتی

  • استراتژی‌های معاملاتی، نحوه خرید و فروش موفق را به معامله‌گران نشان می‌دهند.
  • معامله‌گران با استفاده از استراتژی قادر هستند با دید وسیع‌تر و بهتری، بازار‌های مالی را مورد بررسی قرار دهند.
  • با استفاده از استراتژی معاملاتی، تریدر می‌تواند معامله مورد نظر خود را دقیق‌تر تحلیل نماید.

استراتژی‌های معاملاتی چیست؟

بهترین استراتژی معاملاتی برای رسیدن به سود

جالب است بدانید که به ازای هر معامله‌گر، یک استراتژی معاملاتی نیز وجود دارد. در حقیقت افراد مطابق با میزان سرمایه، ریسک پذیری معامله‌گر، اتفاقات بازار و ... می‌توانند از استراتژی معاملاتی مختص خود نیز استفاده کنند؛ بنابراین اینطور می‌توان گفت که بهترین استراتژی معاملاتی، شخصی‌سازی شده‌ترین آن متناسب با ویژگی‌ها و اهداف تریدر می‌باشد.

از سویی دیگر در تعیین بهترین استراتژی‌های معاملاتی برای دستیابی به سود بیشتر، مواردی شامل داشتن افق زمانی، شناسایی ریسک‌های بازار، تعیین زمان ورود و خروج و ... نیز تاثیرگذار است.

چگونه می‌توان استراتژی معاملاتی موفق طراحی کرد؟

احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده است که چگونه می‌توانید استراتژی معاملاتی خاص خودتان را طراحی کنید. این موضوع را درنظر بگیرید که معامله‌گران حرفه‌ای، همیشه سعی می‌کنند تغییرات و رفتار‌های بازار را مورد بررسی قرار دهند و یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای را برای آن در نظر بگیرند تا اینگونه بتوانند هر گونه رفتار غیرقابل پیش بینی را مدیریت نمایند.

همین موضوع یعنی شما باید برای طراحی استراتژی معاملاتی خود، مجموعه‌ای از قوانین را در نظر بگیرید که در هنگام معامله بر بازار‌های مالی نظارت داشته باشد و شما بتوانید از طریق آن خرید و فروش کنید.

یک معامله‌گر تنها درصورتی که یک استراتژی معاملاتی داشته باشد، می‌تواند سرمایه خود را در این بازار مالی حفظ کند. در غیراینصورت، ممکن است به دلیل جو هیجانی بازار، کل سرمایه خود را از دست بدهد.

استراتژی‌های معاملاتی که با ویژگی‌های فرد سازگار باشند، به تمامی فعالیت‌های معامله‌گر نظم می‌دهند و به او کمک می‌کنند تا به قوانینی که برای معامله تعیین کرده است، پایبند باشد و دچار برخی احساسات شامل ترس، طمع و ... نگردد.

برای تعیین استراتژی بهتر است موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • تعیین بازه زمانی دقیق
  • شناخت ویژگی‌های مثبت و منفی خود و تعیین میزان ریسک پذیری
  • تقویت مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و بررسی نقات قوت خود در هر یک
  • تعیین حد سود و ضرر

نقش استراتژی معاملاتی در موفقیت معامله‌گران

بازار‌های مالی، بازار پرریسکی می‌باشند، به این معنی که در این بازار، نه تنها ممکن است سرمایه شما با سوددهی همراه نباشد، بلکه حتی اصل پول شما نیز مورد تهدید واقع می‌شود.

دسته‌ای از معامله‌گران قادر هستند در بازار‌های مالی، ضمن حفظ سرمایه، سود بالایی را نیز کسب کنند؛ چراکه از استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. در حقیقت اینگونه است که تمامی جوانب را می‌سنجند و بهترین تصمیم را می‌گیرند.

انواع استراتژی‌های معاملاتی

استراتژی‌های معاملاتی سلیقه‌ای می‌باشد و مبنای طراحی آن، تشخیص و درک معامله‌گر از بازار‌های مالی است. در ادامه پیرامون رایج‌ترین استراتژی‌های معامله در بازار فارکس توضیحاتی را آورده‌ایم.

معاملات روزانه

در استراتژی با معاملات روزانه، موقعیت‌های خرید در طی همان روز بسته می‌شوند. این نوع استراتژی معمولا توسط تریدر‌های حرفه‌ای دنبال می‌شود.

معاملات موقعیت

در این استراتژی، از نمودار‌های بلندمدت و همینطور ترکیب آن‌ها با دیگر روش‌ها، برای تعیین روند فعلی بازار استفاده می‌گردد.

معاملات نوسانات

با شکسته شدن روند، معامله‌گرانی که از استراتژی نوسات استفاده می‌کنند، با شروع نوسان، خرید و فروش خود را انجام می‌دهند.

معاملات اسکالپینگ

اسکالپ از استراتژی‌های معاملاتی زودبازده می‌باشد و تریدر‌هایی که به صورت روزانه فعال هستند، از آن استفاده می‌کنند. در این استراتژی اختلاف کارمزد‌های خرید و فروش شناسایی می‌گردد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخن آخر

از مهم‌ترین موضوعات برای حفظ سرمایه و کسب سود در بازار‌های مالی، پیروی از یک استراتژی معاملاتی شخصی‌سازی شده است. اینگونه سرمایه‌گذار تحت تاثیر جو منفی بازار، قرار نمی‌گیرد و یا با تقلید از معامله‌گران دیگر دچار سردرگمی نمی‌شود و می‌تواند با رعایت قوانین مشخصی، به معاملات خود در جهت رسیدن به سود، جهت بدهد.

در صورتی که برای معامله در بازار مالی زمان کافی در اختیار ندارید، اما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستید، می‌توانید با استفاده از سیگنال فارکس کانال VIP مستر اسکلپر، سوددهی بالایی را تجربه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین