کد خبر: ۸۹۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
تبلیغات

آخرین اخبار ویزای امریکا برای ایرانیان

به خاطر تیرگی در روابط بین دو کشور، اخذ ویزای امریکا برای ایرانیان به فرایندی سخت با پیچیدگی‌های خودش مبدل شده است. در این مطلب به بررسی آخرین اخبار صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان پرداختیم.
آخرین اخبار ویزای امریکا برای ایرانیان
آفتاب‌‌نیوز :

کشور امریکا امروزه مقصد بسیاری از هموطنان برای مهاجرت، تحصیل و گردش است و برای سفر به این کشور ابتدا باید ویزای امریکا را اخذ نمود. اما به خاطر تیرگی در روابط بین دو کشور، اخذ ویزای امریکا برای ایرانیان به فرایندی سخت با پیچیدگی‌های خودش مبدل شده است. اگرچه هیچ کاری غیرممکن نیست!

مانند سایر کشورها، امریکا نیز برای اخذ انواع ویزایش، همواره شرایط جدیدی چه برای ایرانیان و چه برای دیگر مردم سرتاسر دنیا وضع می‌کند. این شرایط و قوانین برخی اوقات به ساده‌تر شدن روند اخذ ویزا و گاهی اوقات به پیچیده‌تر شدن آن دامن می‌زنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع ویزای محبوب، آخرین اخبار و شرایط اخذ ویزای توریستی امریکا بپردازیم.

آخرین اخبار ویزای امریکا برای ایرانیان

شرایط اخذ و انوع ویزای امریکا

همانطور که اشاره کردیم، پروسه اخذ ویزای امریکا برای ایرانیان، فرایندی پیچیده و پر ریسک است و اطلاع کافی از قوانین روز و دقت در آماده سازی مدارک از شروط اصلی در اخذ انواع ویزای این کشور بشمار می‌رود. با این حال دریافت ویزای توریستی امریکا به منزله اجازه برای ورود به خاک این کشور نیست. اجاز ورود در پروسه‌ای تحت اختیار وزارت امنیت، اداره گمرک و حفاظت از مرز‌های امریکاست.

اما در کل ویزای امریکا نیز مانند برخی دیگر از کشور‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شود. کشور‌هایی که معاف از اخذ ویزا که ۳۹ کشور در جهان هستند و اجازه دارند تا مدت ۹۰ روز بدون ویزا در امریکا حضور داشته باشند. دسته دوم کشور‌هایی که نیاز به اخذ ویزا دارند. کشور ما ایران نیز در دسته دوم قرار دارد و برای سفر و گردش در این کشور نیز باید ویزای توریستی امریکا داشته باشید.

اما چند نوع از ویزا برای سفر یا مهاجرت به این کشور وجود دارد؟

آخرین اخبار ویزای امریکا برای ایرانیان

ویزای تنوع نژادی لاتاری امریکا

برنامه‌ی DV یا ویزای تنوع نژادی (The Diversity Immigrant Visa Program) که به نام لاتاری در بین مردم شناخته می‌شود، سالانه تا ۵۰,۰۰۰ مهاجر را به مقصد امریکا جذب می‌کند. این برنامه توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده وضع شده و برندگان این قرعه‌کشی از طریق پردازش کنسولی و صدور ویزا، برای زندگی در این کشور راهی می‌شوند.

اولین شرط حضور در لاتاری این است که جزو کشور‌های قید شده و واجد شرایط در لیست برنامه سالانه باشید. هرساله کشور‌های مجاز در لیست قید می‌شوند. از دیگر شرایط این برنامه داشتن حداقل مدرک دیپلم و داشتن پاسپورت معتبر برای متقاضی اصلی است. البته فرزندان و همسر با شرایطی، بدون داشتن پاسپورت می‌توانند در لیست لارتاری ثبت شوند و حتی در سال ۲۰۲۳ ضرورت داشتن پاسپورت برداشته شده است.

ویزای توریستی امریکا

در هر ایالت از امریکا جاذبه‌های متنوعی از مناظر باشکوه گرفته تا سرگرمی‌های مختلف برای گردش و تفریح وجود دارد. برای ورود به خاک امریکا، اما برای ایرانیان، شرط اول داشتن ویزای توریستی امریکاست.

ویزای توریستی امریکا به دو دسته B۱ و B۲ تقسیم می‌شود. ویزای نوع اول برای افرادی است که قصد کار موقت در امریکا دارند و نوع دوم برای افرادی است که قصد گردش، سفر یا معالجه پزشکی در خاک امریکا داشته باشند. البته معمولا ویزای توریستی امریکا به صورت یک ویزا و ترکیبی از این دو نوع صادر می‌شود یعنی B۱/B۲.

مدارک و مستندات ویزای امریکا

برای درخواست ویزای توریستی امریکا ابتدا باید فرم الترونیکی را تکمیل کنید و پس از پرداخت هزینه، قرار ملاقات با کنسولگری امریکا را برنامه‌ریزی کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای گردشگری امریکا موارد زیر هستند:

  • فرم الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی DS-۱۶۰
  • یک قطعه عکس که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه

همچنین به یک سری اسناد پشتیبان نیز نیاز خواهید داشت. ماموران کنسولگری در هر برنامه عوامل مختلفی نظیر اهداف حرفه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و مواردی از این دست را در نظر می‌گیرند و مطابق با آن نسبت به بررسی وضعیت خانواده و موقعیت‌های خاص شما می‌پردازند؛ بنابراین در ارایه اسناد دقت داشته باشید. تقلب، عدم صداقت و شفافیت، سبب جلوگری از صدور ویزای توریستی یا هر نوع ویزای دیگر شما خواهد شد.

ویزای تحصیلی امریکا

ویزای تحصیل در ایالات متحده نیز به دو دسته ویزای تحصیلی و ویزای دانشجویی امریکا تقسیم می‌شود. دسته اول ویزای تایپ F و دسته دوم ویزای تایپ M هستند.

  • دانشگاه‌ها و کالج‌ها F۱
  • دبیرستان F۱
  • دبستان خصوصی F۱
  • مدارس علوم دینی F۱
  • داشنگاه‌های هنر‌های زیبا F۱
  • کالج زبان F۱
  • وابستگان شخص F۲
  • موسسه حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای M۱

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

برای اخذ این نمونه از ویزای امریکا نیز باید یک سری مدارک و مستندات را آماده کنید که به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت با ۶ ماه اعتبار
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • درخواست ویزای مهاجرتی و فرم تایید DS-۱۶۰
  • عکس پاسپورت
  • اسناد مربوط به تحصیل اعم از کارنامه، معدل، ریز نمرات و مدرک تحصیلی
  • تمکن مالی

ویزای کار امریکا

دو شرط اصلی در اخذ ویزای کار امریکا وجود دارد و فرد متقاضی باید قبل از ارسال درخواست ویزا، از این دو شرط آگاهی داشته باشد. ویزای کار امریکا در دو دسته مهاجرتی و غیرمهاجرتی صادر می‌شوند. ویزای کار مهارجرتی به شما اجازه می‌دهد که در کشور امریکا اقامت داشته باشید و به کار خود ادامه دهید. اما در ویزای کار غیرمهاجرتی، پس از پایان کار یا پروژه باید به کشور خودتان بازگردید و زمانی که اعتبار ویزای شما به پایان برسد، باید خاک امریکا را ترک کنید.

اخذ ویزای آمریکا با فلای‌تودی

در این مطلب به بررسی آخرین اخبار صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان پرداختیم. فلای‌تودی به عنوان یک پلتفرم جامع گردشگری، می‌تواند به گردشگران در یافتن بهترین راهکار‌ها برای سفر خود کمک کند. فلای‌تودی با ارائه خدمات متنوعی مانند رزرو بلیط هواپیما، هتل، تور و اقامتگاه، به گردشگران کمک می‌کند تا سفر خود را به بهترین نحو برنامه‌ریزی کنند.

فلای‌تودی امکان رزرو بلیط هواپیما برای تمام ایرلاین‌های داخلی و خارجی را فراهم کرده است و شما با استفاده از سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی با می‌توانید هتل مناسب خود را پیدا و رزرو کنید. همچنین می‌توانید برای صدور ویزای آمریکا، تهیه بیمه سفر، رزرو تور و تهیه بلیط قطار نیز از خدمات فلای‌تودی استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین