کد خبر: ۹۰۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
هم اکنون دانشجویان در ۲۲ دانشگاه آمریکا اعتراضات منظم و کمپ‌های تحصن برپا کرده‌اند.

ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

در تگزاس پلیس دستور «تخلیه فوری» به دانشجویان داد و ماموران ضدشورش با البسه و تجهیزات ویژه در اطراف دانشجویان تحصن کرده و روی زمین نشسته حلقه زدند.
ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا نیویورک با نادیده گرفتن ضرب الاجلی که دانشگاه برای ترک کمپ آن‌ها اعلام کرده بود، عملا از بن‌بست مذاکرات خود با رئیس این دانشگاه خبر دادند.

مقام‌های این دانشگاه تا ساعت ۲ عصر دوشنبه - ۲۹ آوریل، ۱۰ اردیبهشت - به وقت نیویورک به دانشجویان معترض مهلت داده بودند که با جمع کردن چادر‌های خود، کمپ اعتراضی به جنگ غزه را از محوطه دانشگاه برچینند وگرنه ممکن است با اقدامات تنبیهی از جمله «تعلیق از تحصیل» روبرو شوند.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که اعتراضات آن‌ها و یورش پلیس به کمپ تحصن آن‌ها در روز ۱۷ آوریل، جرقه گسترش سریع اعتراضات به سایر دانشگاه‌های آمریکا را زد، خواستار قطع رابطه مالی و کاری دانشگاه با افراد و نهاد‌هایی هستند که به جنگ اسرائیل-غزه مرتبط‌اند.

رئیس دانشگاه کلمبیا، نعمت مینوش شفیق، روز دوشنبه از ناکامی مذاکرات خود با دانشجویان خبر داد. خبری که خیلی زود به سایر کمپ‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر این کشور رسید و موجب واکنش دانشجویان معترض شد.

هم اکنون دانشجویان در ۲۲ دانشگاه آمریکا اعتراضات منظم و کمپ‌های تحصن برپا کرده‌اند.

ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

همزمان با ادامه تحصن و اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنگ غزه، در جنوب کالیفرنیا دانشجویان حامی فلسطینیان و هواداران اسرائیل با عبور از موانع حائلی که پلیس برپا کرده بود با هم درگیر شدند.

مقام‌ها از «درگیری فیزیکی» در دانشگاه یوسی‌ال‌ای UCLA خبر داده‌اند و می‌گویند هنوز معلوم نیست که کدام گروه ابتدا موانع حائل را کنار زده و به سوی گروه دیگر رفته است.

همچنین از دانشگاه جورجیا گزارش شد که پلیس دست کم ۲۵ نفر را که از ترک کمپ اعتراضی خودداری کردند بازداشت کرده است.

در تگزاس تصاویری از حضور نیرو‌های ضدشورش با ادوات و تجهیزات ویژه مخابره شده است.

همزمان در نیویورک و دقایقی قبل از رسیدن به ساعت ۲ عصر و زمان ضرب‌الاجل، گروهی از کارکنان و اساتید دانشگاه کلمبیا هم به میان دانشجویان رفتند و گفتند از «حق اعتراض» آن‌ها حمایت می‌کنند.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید بر صلح‌آمیز باقی ماندن اعتراضات دانشجویی تاکید کرده و گفته دولت آمریکا ضمن احترام به حق اعتراض دانشجویان به جنگ اسرائیل-غزه، خواستار صلح‌آمیز ماندن این اعتراضات است و همزمان سردادن شعار‌های «یهودی ستیزانه و نفرت‌پراکنی» را محکوم می‌کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا به ادامه جنگ در غزه حدود دو هفته پیش ابتدا با یورش پلیس به کمپ معترضان در دانشگاه کلمبیا نیویورک خبرساز شد. پس از آن دامنه اعتراضات به سرعت به دانشگاه‌های مختلف این کشور کشیده شد به طوری که طی ۱۰ روز گذشته پلیس صد‌ها دانشجو معترض را بازداشت و بار‌ها برای جمع‌آوری کمپ‌های معترضان اقدام و در مواردی با آن‌ها درگیر شده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین