کد خبر: ۹۰۷۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سارمان ملل مطرح شد

هشدار امیرعبداللهیان درباره وقوع فاجعه انسانی در رفح

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سارمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه «سیاست ترور و نسل‌کشی» با بستن گذرگاه رفح و کرم ابوسالم در تلاش است فاجعه انسانی دیگری را در منطقه رقم بزند و تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ را بی ثمر سازد.
هشدار امیرعبداللهیان درباره وقوع فاجعه انسانی در رفح
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۲۰ اردیبهشت در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش ضمن قدردانی از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد برای پایان جنگ و نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های خود برای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه، به خصوص پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه ادامه می‌دهد. 

امیرعبداللهیان هشدار داد اگر آمریکا به جای اعمال فشار بر نتانیاهو در پذیرش آتش بس، به مماشات با این رژیم در ارتکاب جنایاتی جدید در رفح بپردازد، تبعات آن بر روی حامیان جنگ سخت خواهد بود.

وزیر امور خارجه در ادامه با اعلام حمایت از پاسخ حماس به طرح توقف جنگ، گوترش را در جریان رایزنی‌های خود با قطر، عربستان سعودی، مصر و همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس قرار داد و افزود: رژیم صهیونیستی در ادامه «سیاست ترور و نسل‌کشی» اکنون با بستن گذرگاه رفح و کرم ابوسالم در تلاش است فاجعه انسانی دیگری را در منطقه رقم بزند و تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ را بی ثمر سازد.

وی گفت: اکنون این کاخ سفید است که باید بین نشان دادن اراده در اعمال فشار بر رژیم اسرئیل و توقف جنگ و یا ورود منطقه به سطح جدید و متفاوتی از بحران و تنش، یکی را برگزیند.

رئیس دستگاه دیپلماسی نسبت به تداوم این رویکرد خطرناک رژیم صهیونیستی هشدار جدی داد و خواستار افزایش اعمال فشار‌ها به خصوص از سوی سازمان ملل متحد بر رژیم اسرائیل شد. 

امیرعبداللهیان همچنین خواستار ایفای نقش بیشتر سازمان ملل متحد و برگزاری نشستی با محوریت دبیر کل این سازمان و کشور‌های تاثیرگذار در موضوع فلسطین، با هدف کمک به فلسطین شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از اقدامات و مواضع خردمندانه ایران در جهت تحقق صلح و امنیت منطقه گفت: سازمان ملل متحد از ابتدا بر موضع قاطعانه خود برای تحقق هر چه سریع‌تر آتش بس و پایان جنگ تاکید داشته است. 

وی در ادامه افزود: ما روند اعمال فشار‌ها بر اسرائیل و رایزنی فعال با آمریکا و سایر کشور‌های تاثیرگذار برای برقراری آتش بس و پایان فوری جنگ در غزه و منطقه و به خصوص باز کردن هر چه سریع‌تر گذرگاه رفح و سایر گذرگاه‌های که شریان حیاتی مردم غزه است را ادامه خواهیم داد.

گوترش افزود: من دائما علاوه بر مشورتی که بین ما جاری است، با مصر، قطر و اردن در تماس هستم و از همه طرف‌ها می‌خواهم که بر توقف جنگ و خونریزی متمرکز باشند. 

وی گفت: مطمئن باشید که ما با جدیت تا توقف جنگ و رفع مشکلات به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم و از ایران هم در این مسیر تشکر می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین