کد خبر: ۹۰۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
تبلیغات

فریت بار مسافری چیست؟ تفاوت آن با کارگو

در این مطلب قصد داریم که با این دو روش ارسال بار (فریت و کارگو بار) بیشتر آشنا شویم و تفاوت‌های آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم تا در نهایت بتوان مشخص کرد که هر یک از این دو شیوه ارسال بار برای چه شرایطی مناسب‌تر هستند.
فریت بار مسافری چیست؟ تفاوت آن با کارگو
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که زیاد به سفر می‌روند یا این که کسب‌وکارشان درهم‌تنیدگی با واردات و صادرات بار‌ها تجاری دارد، احتمالاً نام روش‌های فریت بار و کارگوی بار به گوشتان خورده است. در ادامه این مطلب قصد داریم که با این دو روش ارسال بین‌المللی بار بیشتر آشنا شویم و تفاوت‌های آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم تا در نهایت بتوان مشخص کرد که هر یک از این دو شیوه ارسال بار برای چه شرایطی مناسب‌تر هستند.

فریت بار چیست؟

فریت بار در واقع ارسال کالا‌ها با مقاصد شخصی از کشوری به کشور دیگر است. این روش به سه صورت زمینی، هوایی و دریایی رواج دارد. فریت دریایی نسبت به دو روش دیگر فریت بار، یعنی روش‌های هوایی و زمینی، طرفداران بیشتری دارد.

علت این موضوع این است که در روش فریت دریایی محدودیت کمتری از نظر حجم و ابعاد بار ارسالی وجود دارد و افراد می‌توانند کالا‌های بزرگ خود مانند یخچال، فریزر و مبلمان را هم به روش فریت دریایی جابه‌جا کنند. زمانی روش فریت دریایی صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت که بار ارسالی یک کانتینر کامل را پر کند.

از خاطر نبرید که فریت بار یک روش ارسال بار به صورت شخصی است که جلو صرف هزینه زیاد برای اضافه بار را می‌گیرد و بیشترین کارکرد را برای کسانی دارد که در طول زندگی خود بسیار سفر می‌کنند و لازم است برخی از لوازم خانگی خود را همراهشان ببرند.

فرق فریت بار با کارگو

کارگوی بار چیست؟

کارگو بار به روش تجاری ارسال و دریافت بار گفته می‌شود. این روش بیشترین کارکرد را برای بازرگانان و تجاری دارد که به صورت دائم به تبادل کالا میان دو نقطه می‌پردازند. روش کارگوی بار درست مانند فریت بار به سه طریق دریایی، هوایی و زمینی انجام می‌شود. روش هوایی کارگو بیشتر برای کالا‌های تند مصرف کارکرد دارد. در مواردی که مرز زمینی با کشور مورد نظر وجود دارد، روش زمینی کارگو هم یک روش پرطرفدار به شمار می‌رود. البته با دانستن این موضوع که تنها در صورتی کارگوی زمینی بار به‌صرفه خواهد بود که بار ارسالی بتواند یک کامیون را به طور کامل پر کند.

فرق فریت بار و کارگوی بار چیست؟

اولین و اصلی‌ترین تفاوت میان فریت بار و کارگوی بار ماهیت این دو نوع بار تجاری است. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد فریت بار ماهیت فردی دارد در حالی که کارگوی بار ماهیت تجاری دارد.

مورد دیگری که حائز اهمیت است سرعت ارسال مرسولات پستی در فریت و کارگو است. در روش کارگوی هوایی مرسولات پستی با سرعت بیشتری نسبت به فریت بار به مقصد می‌رسند و همین موضوع کارگوی هوایی بار را برای انتقال محصولات زود مصرف تبدیل به گزینه بهتری کرده است.

موضوع دیگری که تمایز بین این دو روش را رقم می‌زند این است که محاسبه قیمت در فریت بار بر اساس نوع و تعداد کانتینر مورد نیاز برای حمل بار انجام می‌شود در حالی که محاسبه قیمت در کارگو بر اساس وزن و حجم کالا است. با توجه به این موضوع فریت بار را می‌توان روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای ارسال کالا‌های حجیم و سنگین دانست.

در نهایت باید این نکته را هم در نظر بگیرید که کارگوی هوایی نسبت به روش فریت دریایی امنیت بسیار بیشتری دارد و امکان بروز حوادث و آسیب به مرسولات پستی در آن بسیار کمتر است.

کارگو بار

انتخاب بهترین روش برای ارسال بار

اگر همچنان با دانستن تفاوت‌های میان فریت و کارگوی بار درباره این که کدام روش برای شما مناسب‌تر است تردید دارید باید این نکته را در نظر بگیرید که برای انتخاب بهترین روش برای ارسال کالا‌های خود لازم است موارد زیر را به‌خوبی بررسی کرده و در نظر داشته باشید:

  • وزن و ابعاد بسته
  • مبدأ و مقصد بار
  • نوع کالا (این که کالا زود مصرف و آسیب‌پذیر است یا خیر)
  • بودجه‌ای که برای ارسال بار خود در نظر گرفته‌اید.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین روش را برای ارسال بار خود انتخاب کنید. اگر در این مسیر احتیاج به راهنمایی یا مشورت داشتید، می‌توانید از کارشناسان مجرب شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس کمک بگیرید. سامان اکسپرس یکی از بهترین شرکت‌های پست بین‌المللی است که با بیش از ۵۰ نمایندگی در سراسر دنیا، رسیدن مرسوله شما را به مقصد در زمان مقرر تضمین می‌کند.

با استفاده از خدمات سامان اکسپرس می‌توانید خود را از قید کار‌های اداری و گمرکی ارسال و تحویل بار نیز برهانید. سامان اکسپرس با ارائه خدماتی مانند بیمه مرسولات پستی، خدمات درب به درب و همین‌طور رهگیری آنلاین و ۲۴ ساعته مرسولات پستی، امنیت مرسولات شما را تا رسیدن به مقصد تضمین می‌کند.

کلام آخر

فریت بار و کارگوی بار هر دو از روش‌های پرکاربرد برای حمل‌ونقل بین‌المللی بار به شمار می‌روند. هر یک از این دو روش قوانین خاص و منحصر به خود را برای ارسال و دریافت کالا‌ها دارند. با توجه به این موضوع لازم است اگر قصد ارسال بار میان دو کشور را دارید با شرایط هر دو روش آشنا شوید و سپس نسبت به انتخاب بهترین روش برای ارسال کالا‌های خود اقدام کنید.

به عنوان مثال در صورتی که قصد ارسال کالا‌هایی حجیم و بزرگ مانند مبلمان و یخچال و فریزر را دارید، ارسال کالا‌ها از طریق فریت بار برای شما مناسب‌تر خواهد بود، زیرا در این روش هزینه ارسال بار بر اساس تعداد کانتینر محاسبه خواهد شد و نه وزن و حجم بار‌های ارسالی.

از سوی دیگر اگر بخواهید کالا‌های مورد نظرتان زودتر به مقصد برسند و یا اگر قصد ارسال کالا‌های حجیم و بزرگی را نداشته باشید و بار شما به اندازه‌ای نباشد که یک کانتینر را به طور کامل پر کند، ممکن است برای شما ارسال کالا‌ها از طریق کارگو روش به‌صرفه‌تری باشد.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب از میان این دو روش با کارشناسان سامان اکسپرس تماس بگیرید تا ضمن در نظر گرفتن همه جوانب انتخاب نهایی خود را میان این دو روش ارسال انجام دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین