کد خبر: ۹۰۷۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
تبلیغات

چیلر از کجا بخرم؟

وقتی که این سوال مطرح می‌شود که چیلر از کجا بخرم یا (هر دستگاه دیگری) باید گفت که بهترین راه این است که مستقیم از کارخانه تولیدکننده و پس از بازدید مستقیم از خط تولید، خرید انجام شود. زیرا هر نوع واسطه‌ای به این شکل از میان برداشته شده و چیلر مورد نظر را با کمترین قیمت ممکن می‌توان خریداری کرد.
چیلر از کجا بخرم؟
آفتاب‌‌نیوز :

قصد داریم تا به پرسش مهم چیلر از کجا بخرم؟ پاسخ دهیم.

روش‌های مختلفی برای خرید چیلر وجود دارد:

  • خرید مستقیم از شرکت‌های تولید کننده
  • فروشگاه‌های آنلاین
  • نمایشگاه‌های سیستم‌های تهویه مطبوع
  • نمایندگی‌های فروش

براساس گزارش مدیریت شرکت تهویه مطبوع ماخ که از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید انواع چیلر و هواساز در ایران است، در ادامه به ذکر مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم.

۱. خرید مستقیم از شرکت‌های تولید کننده:

وقتی که این سوال مطرح می‌شود که چیلر از کجا بخرم یا (هر دستگاه دیگری) باید گفت که بهترین راه این است که مستقیم از کارخانه تولیدکننده و پس از بازدید مستقیم از خط تولید، خرید انجام شود. زیرا هر نوع واسطه‌ای به این شکل از میان برداشته شده و چیلر مورد نظر را با کمترین قیمت ممکن می‌توان خریداری کرد. در ادامه راه‌های دیگری را نیز برای خرید چیلر معرفی می‌کنیم، ولی با توجه به اینکه چیلر‌ها قیمت بالایی دارند، این روش عاقلانه‌ترین و بهترین روش برای خرید است.

۲. فروشگاه‌های آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین بسیاری این روز‌ها فعالیت دارند که معمولا فروشگاه‌هایی هستند که انواع و اقسام محصولات از صنایع مختلف را ارائه می‌دهند که این فروشگاه‌ها در واقع تولید کننده نیستند و درصدی از قیمت محصول را بابت حق الزحمه خود از سوی شرکت دریافت خواهند کرد که همین امر موجب افزایش تمام شده قیمت برای مشتری خواهد شد.

۳. نمایشگاه‌های سیستم‌های تهویه مطبوع

نمایشگاه‌ها از دیگر فرصت‌های مغتنم برای خرید مستقیم از تولید کننده هستند، ولی مشکل اینجاست که در سراسر کشور فراگیر نیست و فقط در روز‌های خاصی از سال برگزار می‌شود که با برنامه ریزی صحیح می‌توان در آن‌ها حضور یافت.

۴. نمایندگی‌های فروش

نمایندگی‌های فروش نیز گزینه مناسبی برای خرید هستند منتها به شرطی که قیمت‌هایی که ارائه می‌دهند با قیمت شرکت اصلی تفاوتی نداشته باشد.

نکات خرید چیلر

در ادامه این سوال را می‌پرسیم که به نظر شما هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهمترین نکاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • متناسب بودن ظرفیت سرمایشی چیلر با ظرفیت مورد نیاز
  • متناسب بودن نوع چیلر (تراکمی هوا خنک، تراکمی آب خنک، جذبی و ...) با شرایط آب و هوایی منطقه و نیز نوع انرژی در دسترس
  • برند قطعات الکتریکی و مکانیکی به کار رفته در ساختار دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت

کلام آخر

برخی از دستگاه‌های صنعتی مانند چیلر با توجه به اینکه مرجع مشخصی برای قیمت گذاری ندارند و معمولا قیمت‌ها به صورت سلیقه‌ای از سوی شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود، نیازمند بررسی دقیق‌تر و بیشتر از سوی مشتری هستند. نکته اینکه پیشنهاد می‌کنیم زمانی که قیمت چیلر‌های شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کنید، این مقایسه با مشخصات فنی یکسان انجام شود. ما در این مقاله به کمک مدیریت شرکت تهویه مطبوع ماخ سعی کردیم تا پاسخ مناسبی برای پرسش چیلر از کجا بخرم ارائه کنیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین