کد خبر: ۱۲۷۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱

رحیمی: مگر با جن و رمالی می‌شود کشور را اداره کرد؟

بسیاری از صاحبان فن و علم از کشور خارج شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول رییس‌جمهوری به برخی اتهامات مطرح شده علیه دولت پاسخ داد و تصریح کرد که دولت احمدی‌نژاد، دولتی با پشتوانه 'دانش و علم' است. 

محمدرضا رحیمی که عصر شنبه در هفتمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی سخن می‌گفت؛ با اشاره به فضای شیطانی که دشمنان اخیرا طراحی کرده‌اند، گفت: عده‌ای از 'رمالی و جن' و اینگونه مسایل صحبت می‌کنند و آن را به دولت نسبت می‌دهند؛ مگر با جن و یا رمالی می‌شود کشور را اداره کرد. آیا با رمالی می‌توان هدفمند کردن یارانه‌ها را طراحی و اجرا کرد. 

وی گفت: دولت چگونه می‌تواند با رمالی کادرهای میزان را طراحی کند؛ چطور این مسایل را به دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهور علمی که استاد دانشگاه علم و صنعت است، نسبت می‌دهند. 

رحیمی افزود: آیا با فال گرفتن و چرتکه انداختن می‌توان ماهواره به آسمان فرستاد و یا در عرصه پزشکی ترقی و تعالی ایجاد کرد. 

رحیمی گفت: پشتوانه تمام این مسایل علم است و همه عالمان جهان نوری متصل به نور الهی هستند. 

وی تاکید کرد که دولت دولتی علمی است که با پشتوانه دانش و علم جلو آمده است. 

رحیمی در ادامه با بیان اینکه ایران بی‌تردید یکی از کشورهای صاحب تمدن در میان همه کشورهای جهان است، گفت: اگر کشورهای صاحب تمدن را بشماریم شاید شمار آن به تعداد انگشتان دست باشد. 

وی افزود: کشورهایی که در میان مردمان آنان توسعه رخ داده محصولش علمی است که منجر به کشف و اختراع شده است. 

رحیمی وضعیت کنونی علم را تاسف‌بار دانست و گفت: متاسفانه دانشمندان و جوانان یک‌باره سر از جای دیگری در می‌آورند و محصولات ما در کشورهای دیگر دیده می‌شود. امروز بسیاری از صاحبان فن و علم و اکتشاف از کشور خارج شده‌اند که ما آنان را نمی‌شناسیم. 

وی افزود: بی‌توجهی‌ها و ناهماهنگی قدرشناسی‌ها و قدردانی از کسانی که فکری داشته‌اند این مسأله را پدید آورده است. 

رحیمی اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل توجه رییس‌جمهور به مساله علمی و فرهیختگان کشور‌، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاسیس شد تا بتوان محصول اندیشه‌های ناب را که منجر به اکتشاف می‌شود ساماندهی کرد. 

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت لایحه‌ای را در خصوص مبحث علمی به مجلس داده و مجلس آن را تصویب کرده است، گفت: این لایحه بسیاری از کارها را هموار کرد و ما اینگونه خواهیم توانست بسیاری از اختراعات و اکتشافات را به بازار ببریم و به تولید برسانیم. 

رحیمی با اشاره به روند دانش‌های گوناگون در آمریکا اظهار داشت: معمولا بسیاری از این دانش‌ها مربوط به خود آمریکا نیست و آنان این دانش‌ها را از کشورهای مختلف جذب کرده‌اند و به خط تولید رسانده‌اند و تجاری کرده‌اند و از آن سود و بهره می‌برند و کشورهای دیگر نیز به دلیل این دانش و فناوری متصل به آمریکا شده‌اند. 

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: آن زمان که ایران صاحب تمدن بود آمریکایی وجود نداشت. ما امروز شاهد هستیم جوانان و دانشجویان ما شایستگی‌های زیادی دارند که به منصه ظهور برسانند. 

رحیمی افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کشور را به اوج برسانیم. ما هیچ چیزی کم نداریم. در هر منطقه‌ای که دانشجویی صاحب تدبیر و دانش است باید از ذوق و هنر اندیشه او استفاده کنیم.

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه دولت از دانشمندان و دانشجویان حمایت می‌کند، اظهار داشت: مجلس و دولت باید در اندیشه این باشند که زمینه لازم را برای حمایت از دانشمندان فراهم کنند و در این راستا سرمایه لازم را در اختیار آنان قرار دهند. 

وی افزود: امسال از طریق صندوق توسعه ملی سرمایه مناسبی در اختیار دانشمندان قرار داده‌ایم و باید جوانان را به وطن‌پرستی و ایران دوستی تشویق کنیم تا سرمایه‌های‌شان را در اختیار کشورهای دیگر قرار ندهند. 

وی گفت: امروز عد‌ه‌ای درپی آنند که ضربات مهلکی را به کشورمان بزنند و از طریق این ضربات ما را در تنگنا قرار دهند. ما سال گذشته تحریم‌های شدیدی داشتیم سختی‌های زیادی کشیدیم ولی سرانجام موفق شدیم از این تحریم‌ها پیروز بیرون بیاییم. 

رحیمی تاکید کرد: ما هیچ جا سقوط و توقف نداریم. بسیاری از قطعاتی که در گذشته توسط انگلیسی‌ها ساخته می‌شود امروز توسط خودمان ساخته می‌شود. 

وی گفت: دولت همه تلاشش را در تجاری کردن علم و فناوری به کار می‌‌برد و از فناوری و پژوهش استقبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین