کد خبر: ۲۷۹۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

آژانس انرژی آمریکا: قیمت نفت افزایش خواهد یافت

ارزیابی‌های رسمی آمریکا حاکی از آن است که نوسانات قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ بسیار شدید خواهد بود و از ۳۸ دلار برای هر بشکه تا ۱۱۲ دلار در ماه دسامبر، اختلاف قیمت خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طی یک ارزیابی ناگهانی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که قیمت هر بشکه نفت در سال جاری ۲۰۱۵، به طور متوسط ۵۷ لار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت و این قیمت در سال آینده میلادی یعنی ۲۰۱۶، به ۷۵ دلار خواهد رسید.
 
به گزارش العربیه، ارزیابی‌های رسمی آمریکا حاکی از آن است که نوسانات قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ بسیار شدید خواهد بود و از ۳۸ دلار برای هر بشکه تا ۱۱۲ دلار در ماه دسامبر، اختلاف قیمت خواهد داشت.
 
آژانس انرژی وابسته به دولت آمریکا اعلام کرد که قیمت نفت در سال ۲۰۰۹ تحت تاثیر تولید نفت فسیلی در آمریکا، افزایش تولید جهانی، کاهش شاخص‌های اقتصادی و کاهش مصرف، به پایین‌ترین سطح خود رسید.
 
این آژانس اعلام کرد که تولید نفت آمریکا در جریان ماه دسامبر، روزانه ۲. ۹ میلیون بشکه بود و با افزایش ۱۰۰هزار بشکه‌ای، به روزانه ۳. ۹ میلیون بشکه خواهد رسید. سال آینده این میزان تا ۵. ۹ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این میزان دومین تولید بالا در تاریخ ایالات متحده است. بالا‌ترین میزان تولید نفت آمریکا در سال ۱۹۷۰ بود که به ۶. ۹ میلیون بشکه در روز رسید.

مشکلات تولید
 
این رقم شک و شبهه‌هایی در میزان ارزیابی آژانس انرژی آمریکا به وجود می‌آورد. در دو هفته گذشته، گزارش‌های بسیاری حکایت از آن داشت که برخی شرکت‌های حفاری آمریکایی از پروژه‌های جدید برای توسعه چاه‌های نفت و نصب دکل‌ها، صرفنظر کردند. این گزارش‌ها همچنین حکایت از آن داشت که شرکت‌های نفت آمریکایی، با توجه به افزایش هزینه‌ها در مقایسه با قیمت بازار، از بخشی از تولید نفت فسیلی صرفنظر خواهند کرد.
 
ارزیابی‌های آژانس حاکی از آن است که تغییراتی اساسی به زودی در بازار نفت به وجود خواهند آمد به گونه‌ای که شرکت‌های تولید به ادامه پمپاژ و ذخیره ادامه خواهند داد تا اینکه مصرف به زودی افزایش یابد و این شرکت‌ها خواهند توانست تولیدات خود را بفروشند.
 
برخی شرکت‌ها در انتظار این تغییرات، زیان‌های موقت را پذیرفته‌اند و معتقدند متوقف کردن تولید به معنی عقب افتادن از رقابت در بازار است به ویژه اینکه از سر گیری فعالیت در سکو‌ها پس از متوقف کردن آن‌ها، دشوار است.
 
در زمینه مصرف محلی، اژانس آمریکایی خاطرنشان کرد که قیمت گالن نفت ۳۳. ۲ دلار یا به عبارتی، نزدیک ۶۰ سنت برای هر لیتر خواهد بود. این به معنی بهبود اوضاع برای مصرف کنندگان است چرا که هر شخص خواهد توانست سالانه ۷۵۰دلار صرفه جویی کند. برخی از ارزیابی‌ها حاکی از آن است که این صرفه جویی به ۱۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید و مصرف کنندگان خواهند توانست با این پول، دیگر وسایل مورد نیاز خود را بخرند و قرض‌های خود را پرداخت کنند.
 
البته قیمت‌ها در سال ۲۰۱۶ به این ترتیب نخواهد بود و هر گالن به ۷۲. ۲ دلار افزایش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین