کد خبر: ۹۰۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر افزایش یافت

در ۱۸۹‌مین روز جنگ غزه، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰ فلسطینی دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر در نوار غزه خبر داد.
جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر با ارتکاب ۸ جنایت جدید موجب شهادت ۸۹ فلسطینی و مجروحیت ۱۲۰ نفر دیگر شد. 

بر اساس این بیانیه، شمار شهدای نوار غزه طی ۱۸۹ روز جنگ به ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر و شمار مجروحان به ۷۶ هزار و ۲۱۴ نفر رسید. این در حالی است که هزاران فلسطینی همچنان در زیر آوار هستند و امکان امدادرسانی یا بیرون کشیدن پیکر‌های آن‌ها وجود ندارد. 

«الجزیره» دو روز پیش به نقل از نیرو‌های دفاع مدنی غزه برآورد کرده بود که حدود ۲۰ هزار فلسطینی زیر آوار‌ها باشند.

ارتش رژیم اسرائیل طی بیش از ۶ ماه جنگ کنونی، با حملات گسترده به نوار غزه بسیاری از تاسیسات این منطقه از جمله تاسیسات درمانی، آموزشی و عبادتگاه‌ها را ویران کرده و مردم غزه همچنان تحت محاصره نیرو‌های اسرائیلی هستند در حالی که نیاز مبرمی به دارو و مواد غذایی دارند.

نظامیان اسرائیلی به کامیون‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه به‌سختی اجازه ورود به غزه را می‌دهند و این کامیون‌ها بعد از بازرسی‌های سختگیرانه به صورت محدود وارد غزه می‌شوند.

تنها در جریان یکی از جنایات امروز رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یک منزل مسکونی در منطقه السدره واقع در محله الدراج در مرکز شهر غزه هدف بمباران قرار گرفت و طی آن ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین