کد خبر: ۲۸۱۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

جنجال بی‌حجابی بانوی اول آمریکا در عربستان سعودی+تصویر

از زنان خارجی سفرکننده به عربستان سعودی نیز انتظار می‌رود از روسری استفاده کنند با این حال، در عکسی که منتشرشده دست‌های میشل اوباما و موهای سرش کاملا مشخص است. در این‌باره بیش از 1.500 پیام توئیتری از سوی کاربران در توئیتر منتشر شده است. آنان با هشتگ "گستاخی، میشل اوباما حجاب نداشت" پیام‌های انتقاداتی بسیاری را خطاب به بانوی اول امریکا منتشر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سایت خرداد نوشت:"باراک اوباما" رییس‌جمهوری امریکا روز سه‌شنبه به احترام "ملک عبدالله" پادشاه پیشین عربستان سعودی که به‌تازگی فوت کرده عازم ریاض شد. دیدار به دلیل آن‌که قصد سفر به هندوستان را داشت بسیار کوتاه انجام شد. روزنامه "واشنگتن‌پست" این دیدار را از آن‌رو مهم می‌داند که نشان‌دهنده میزان پیوند و نزدیکی میان امریکا و عربستان سعودی است. با این حال، در حاشیه این دیدار یک موضوع جنجال‌ساز شد: عدم پوشش حجاب "میشل اوباما" همسر رییس جمهوری امریکا در ریاض.

روزنامه "واشنگتن‌پست" با انتشار گزارشی درباره خشم کاربران سعودی شبکه‌های اجتماعی از اقدام اخیر میشل اوباما و حضور بدون حجاب او ر ریاض و بر سر آرامگاه ملک عبدالله می‌نویسد: "همان‌گونه که خبرگزاری "آسوشیتدپرس" نوشته "میشل اوباما" روز سه‌شنبه در ریاض روسری به‌سر نکرد. در عربستان سعودی این اقدامی غیرمعمول است. این کشور یکی از معدود کشورهای جهان است که در آن انتظار می‌رود زنان موهای سر خود را بپوشانند و اغلب زنان سعودی از روبنده استفاده می‌کنند. در این میان، از زنان خارجی سفرکننده به عربستان سعودی نیز انتظار می‌رود از روسری استفاده کنند با این حال، در عکسی که منتشرشده دست‌های میشل اوباما و موهای سرش کاملا مشخص است. در این‌باره بیش از 1.500 پیام توئیتری از سوی کاربران در توئیتر منتشر شده است. آنان با هشتگ "گستاخی، میشل اوباما حجاب نداشت" پیام‌های انتقاداتی بسیاری را خطاب به بانوی اول امریکا منتشر کردند. یکی از کاربران در پیامی نوشته است: "میشل اوباما در سفر اخیر خود به اندونزی پوشش حجاب را رعایت کرد پس چرا در عربستان سعودی چنین کاری را انجام نداد." 

 
واشنگتن پست در ادامه اشاره می‌کند که همه واکنش‌ها به این موضوع منفی نبوده‌اند و در این‌باره می‌افزاید: "سایت مصری "اهرام آنلاین" با اشاره به برخی از پیام‌های کاربران توئیتر اشاره کرده که نباید از میشل اوباما تا این اندازه انتقاد کرد چرا که این سفری کوتاه به ریاض بوده است. تلویزیون دولتی عربستان سعودی نیز عکس میشل اوباما بدون ججاب را نشان داده است. البته گفته شده که نمایش این عکس‌ها همراه با دستکاری‌های ناشیانه و از نظر فنی ضعیف عوامل تلویزیون دولتی آن کشور بوده و تصویری تیره پخش شده است."  

واشنگتن پست در ادامه اشاره کره که سفر باراک اوباما و همسرش به عربستان سعودی در حالی انجام شده که انتقادات بین‌المللی متوجه عربستان سعودی و نقض حقوق بشر از سوی آن کشور است. اخیرا یک وبلاگ‌نویس سعودی محکوم به شلاق شد. این روزنامه امریکایی اشاره کرده که سفر اخیر به احتمال زیاد "غیرسیاسی" بوده چرا که رییس‌جمهوری امریکا گفته بود نامحتمل است که درباره موضوع شلاق‌زدن وبلاگ‌نویس سعودی بحثی با پادشه جدید عربستان سعودی درگیرد."
 
واشنگتن‌پست در پایان می‌نویسد: "با این حال، در عربستان سعودی اقدام ساده عدم رعایت پوشش حجاب برای زنان می‌تواند اقدامی با انگیزه سیاسی قلمداد شود." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین