کد خبر: ۳۰۸۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
با هدف اقناع متحدان آمریکا در منطقه انجام می‌شود

سفر وزیر دفاع آمریکا به خاورمیانه درباره توافق هسته‌ای

وزیر دفاع آمریکا قرار است امروز یکشنبه و در اولین بخش از سفر خود با نتانیاهو که از مهمترین مخالفان توافق هسته‌‌ای ایران و 1+5 است، دیدار و تبادل‌نظر کند. وزیر دفاع آمریکا سپس قرار است به عربستان سعودی سفر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در تلاش برای کاهش نگرانی‌ها درباره توافق هسته‌ای با ایران یک دوره از سفر به کشورهای خاورمیانه را آغاز کرده است.

به گزارش آفتاب به نقل از منابع خبری، کارتر، وزیر دفاع آمریکا قرار است امروز یکشنبه و در اولین بخش از سفر خود با نتانیاهو که از مهمترین مخالفان توافق هسته‌‌ای ایران و 1+5 است، دیدار و تبادل‌نظر کند. وزیر دفاع آمریکا سپس قرار است به عربستان سعودی سفر کند.

بعد از بیش از یک دهه مذاکره، ایران و گروه موسوم به 1+5، سه‌شنبه(۲۳ تیرماه) در وین پایتخت اتریش اعلام کردند که به یک توافق جامع و نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند.

پیشتر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با دفاع از توافق هسته‌ای ایران، هشدار داد که هر اقدام کنگره آمریکا را که بخواهد جلوی اجرای موفقیت‌آمیز این توافق را بگیرد وتو خواهد کرد.کنگره آمریکا از زمان دریافت توافق جامع ایران، شصت روز فرصت خواهد داشت تا آن را بررسی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین