کد خبر: ۳۱۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

هاشمی رفسنجانی: به جای نگرانی از واردات باید برای رونق صادرات برنامه ریزی کرد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استفاده مردم از تولیدات به روز دنیا مغایر با رونق تولید در کشور نیست، به جای نگرانی از واردات باید برای رونق صادرات برنامه ریزی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار رییس کل، معاونین و مدیران گمرک جمهوری اسلامی
افزود: ایران با مجموعه منابع و به ویژه نیروی انسانی کارآمد ظرفیت این کار را دارد.

وی با تأکید بر اهمیت تجارت در رونق تولید و افزایش ضریب امنیت روانی جامعه برای تأمین با کیفیت کالاهای مورد نیاز، خاطرنشان کرد: تجارت دو پایه یعنی صادرات و واردات دارد که رونق قانونی آنها نشانه سلامت اقتصادی کشور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از طرح جامع الکترونیکی کردن گمرکات کشور، یادآورشد: همیشه امیدوار بودم که گمرک ما مثل کندوهای زنبور عسل عمل کند که چیزی بی مورد وارد کشور یا خارج نشود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، همکاری دانشگاه ها و دانشجویان برای ساماندهی به امور مربوط به گمرک را سرمایه ارزشمند برای جامعه دانست و گفت: البته آموزش نیروها و فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده درست از فناوری روز ضروری است که در گمرک جمهوری اسلامی ایران آموزش های علمی و عملی جدی گرفته شده است.

وی، جلوگیری از قاچاق کالا و به ویژه ورود کالاهای بی کیفیت و بعضاً از تاریخ مصرف گذشته را یکی از دستاوردهای مهم به روز بودن گمرک توصیف کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشت: این حق مردم ایران است که با اطمینان خاطر از بهترین کالاهای دنیا استفاده کنند.

در آغاز این دیدار نیز مسعود کرباسیان رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و نادری معاون فنی امور گمرک گزارشی کامل از عملکرد اجرای سامانه ی جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ارایه کردند.

کرباسیان در گزارش خویش آماری مقایسه ای از وضعیت گمرک و نیروهای انسانی آن در فاصله ی زمانی دو دوره مدیریت خویش در سال های قبل از 1384 و بعد از 1392 ارایه کرد و گفت: به عنوان نمونه وقتی که می رفتم، 6 هزار نفر در گمرک مشغول بودند و وقتی که برگشتم، نیروهای شاغل در گمرک 9 هزار نفر بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین