کد خبر: ۳۲۶۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
در دیدار سفیر جدید مالی؛

ظریف: همه کشورها برای کشف دلایل بروز فاجعه منا همکاری کنند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید مالی با ابراز تسلیت به دولت و ملت مالی در خصوص جان باختگان فاجعه منا، ابراز امیدواری کرد که همه کشورها برای کشف دلایل بروز این فاجعه و جلوگیری از تکرار مجدد آن تلاش و همکاری کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این دیدار که امروز -یکشنبه- انجام شد، محمدجواد ظریف ضمن تشکر و ابراز امیدواری برای دیدار از مالی، مشکل تروریسم را یک مشکل حاد برای همه کشورها عنوان و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

بوبکر گورو دیال سفیر جدید جمهوری مالی در این دیدار رونوشت استوارنامه خود را به وزیر خارجه کشورمان تقدیم کرد.

**مالی تحولات پیش آمده در ایران را دنبال می کند
سفیر جدید مالی نیز در این دیدار مراتب تسلیت دولت و ملت مالی را در خصوص جان باختگان حادثه غم بار منا، به وزیر خارجه، دولت و ملت ایران اعلام داشت.
دیال با اشاره به کشته شدن بیش از 200 نفر از شهروندان مالی در این حادثه، این رقم را بیشترین تعداد در بین کشورهای آفریقایی عنوان کرده و برای جان باختگان این فاجعه، طلب آمرزش کرد.

سفیر جدید جمهوری مالی در تهران همچنین با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و1+5 آن را دستاوردی بزرگ خواند و تأکید کرد کشورش تحولات پیش آمده در ایران را دنبال می کند.
وی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و وزیر خارجه مالی به رییس جمهور و وزیر خارجه کشورمان، از ظریف برای سفر به مالی دعوت کرد.

دیال در پایان ضمن ابراز نگرانی از کشیده شدن دامنه تروریسم به مناطقی از این کشور، ایران را دارای تجربیات با ارزش در مبارزه با تروریسم خواند و خواهان همکاری در این زمینه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین