کد خبر: ۳۳۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

ادای احترام مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی به بنیانگذار جمهوری اسلامی

آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و شماری از شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور در مرقد امام راحل به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
آفتاب‌‌نیوز : شرکت کنندگان بعد از مراسم ادای احترام با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.

آیت‌الله محسن اراکی طی سخنانی در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: اگر ما امروز دستآوردی در زمینه وحدت داریم، اگر ما در فلسطین مقاومت می‌کنیم، اگر جنوب لبنان آزاد شد و اگر امروز پیام اسلام به گوش جهانیان رسیده است همه از برکات نهضتی است که امام خمینی(ره) آغاز گر آن بود.

وی گفت: بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس‌جمهور و بسیاری از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برگزار شد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان، اظهار کرد: علت پیروزی انقلاب اسلامی دو مسئله بود اول اتکا به خدا و دوم وحدت کلمه.

وی افزود: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم وقتی همه گروه‌ها و مردم دست در دست هم دادند انقلاب به پیروزی رسید و بعد از پیروزی انقلاب نیز مردم ایران با همبستگی و وحدت توانستند مشکلات را پشت سر بگذارند و به پیروزی‌های دیگر دست یابند.

سیدحسن خمینی اظهار کرد: جامعه اسلامی به عنوان یک کل نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر کس در هر نقطه‌ای از جهان اسلام اگر اقدامی در جهت تفرقه انجام دهد دشمن وحدت است.

وی با اشاره به اسلام سنی آمریکایی و تشیع انگلیسی گفت: اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی هر دو مخل وحدت هستند.

وی با اشاره به این‌که «برخی از جریان‌ها به محض اینکه شخصی با آنها هم عقیده نباشد را تکفیر و از دایره اسلام خارج می‌کنند» تصریح کرد: همین مسائل باعث شده که شاهد جامعه چند پاره اسلامی باشیم.

سیدحسن خمینی با اشاره به این‌که «امروز فجایع بزرگی در حال رخ دادن در جهان اسلام است» افزود: متأسفانه امروز شاهد برادر کشی در جهان اسلام هستیم و در هر نقطه‌ای از جهان اسلام گروهی از مسلمانان با گروه دیگر می‌جنگند.

وی افزود: از روزی که اختلافات و درگیری‌های جهان اسلامی تشدید شد رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده شده است و به نوعی یک حاشیه امن برای اسرائیل به وجود آمده است.

به گزارش ایسنا، سیدحسن خمینی با بیان این‌که «جامعه اسلامی امروز در وضعیت خطرناکی قرار دارد» گفت: باید شرایط کنونی را آسیب شناسی کنیم و تعصبات کورکورانه را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم اندیشه ما گرفتار تندروی و افراط شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین