کد خبر: ۳۴۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

روحانی در تماس تلفنی رییس جمهور اکوادور:رفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران-کیتو را هموارتر می‌کند

رییس جمهوری کشورمان در تماس تلفنی رییس جمهوری اکوادور تاکید کرد: رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران مسیر گسترش و تعمیق روابط بین تهران - کیتو را هموارتر می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحاني در تماس تلفني "رافائل كوره آ" با ايشان، ضمن تشكر از تبريك همتاي اكوادوري خود به مناسبت اجراي رسمي برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت: جمهوري اسلامي ايران از گسترش و تعميق روابط سياسي، اقتصادي، تجاري، علمي و فناوري با اكوادور به عنوان كشوري تاثيرگذار در منطقه آمریکای لاتین استقبال مي كند.

رييس جمهور تاكيد كرد: دولت و مردم ايران اهميت ويژه اي براي توسعه مناسبات دوستانه و همکاری با كشورهاي آمريكاي لاتين قائل هستند.

روحاني با قدرداني از حمایت هاي دولت و ملت اكوادور از حقوق ملت ایران در بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای و مخالفت با اعمال تحريم هاي ظالمانه، ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران و اكوادور به عنوان دو ملت و دولت دوست، همواره در مجامع بين المللي در كنار يكديگر خواهند بود.

"كوره آ" نيز با تبريك به رییس جمهوری و ملت ایران به مناسبت اجراي رسمي برنامه جامع اقدام مشترك، گفت: برداشته شدن تحريم هاي ظالمانه عليه جمهوري اسلامي ايران فصل جديدي از پيروزي هاي دولت و ملت ايران را در عرصه جهاني رقم زد.

رييس جمهور اكوادور با بيان اينكه همه كشورهاي آمريكاي لاتين از اين پيروزي دولت و ملت ايران خرسند هستند، تاكيد كرد: شرايط جديد كنوني، فرصت مغتنمي را براي توسعه و تعميق روابط دو كشور در همه زمينه ها ازجمله اقتصادی، فناوري و علمي فراهم خواهد كرد.

وي با اشاره با سابقه تاريخي، تمدن و فرهنگ ملت ايران گفت: اكوادور همواره با معيارهاي دوگانه استكبار جهاني مقابله كرده و مدافع حقوق ملت و دولت ايران در همه عرصه هاي جهاني و مجامع بين المللي بوده و خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین