کد خبر: ۳۵۶۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

۲ آمریکایی در بین کشته های حملات بروکسل

یک مقام آمریکایی تأیید کرد که در جریان حملات تروریستی بروکسل دو آمریکایی نیز جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که امروز (جمعه) جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در بلژیک با مقامات این کشور دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم، مقام آمریکایی به مکان دقیق مرگ اتباع آمریکایی اشاره‌ای نکرد و تنها به تأیید کشته شدن این دو نفر اکتفا نمود.

کری در راه بازگشت از مسکو به آمریکا در بروکسل توقف کرد تا همبستگی خود را با بلژیک پس از حمله‌ای که منجر به مرگ 31 نفر شد اعلام کند.

وزیر خارجه امریکا پس از ورود به این شهر اعلام کرد که هیچ دولتی در دنیا وجود ندارد که از تروریستهای داعش حمایت کند.

وی پس از دیدار با چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک در بروکسل اعلام کرد: آمریکا با شما برای از دست رفتن عزیزانتان و همچنین برای افرادی که در این حملات منفور زخمی شده‌اند همدردی می‌کند. ما در خصوص این تراژدی  در کنار بلژیک و کشورهای دیگر اروپا استوار ایستاده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از صحبتهای خود با محکوم کردن چنین حملاتی تاکید کرد که هیچ دولتی در کره زمین از تروریستهای داعش حمایت نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: ما به ارائه هرگونه کمک در تحقیقات مربوط به این اقدامات تروریستی شنیع و کشاندن عاملان آن به پای میز محاکمه ادامه می‌دهیم.

نخست‌وزیر بلژیک نیز مرگ اتباع آمریکایی در این حملات را  تسلیت گفت و اعلام کرد: ما خواستار همکاری با شما هستیم و در مورد این موضوعات حساس نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین