کد خبر: ۳۹۰۸۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
تلاش برای گشایش صفحه جدیدی جهت حل بحران سوریه

درخواست ترکیه از ایران، آمریکا، روسیه و عربستان؛ کنار هم باشید

نخست وزیر ترکیه کشورهای بزرگ مانند روسیه، آمریکا، ترکیه، ایران و عربستان را به تلاش با هم برای گشایش صفحه جدید به منظور حل بحران سوریه دعوت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نخست‌وزیر ترکیه کشورهای بزرگ مانند روسیه، آمریکا، ترکیه، ایران و عربستان را به تلاش با هم برای گشایش صفحه جدید به منظور حل بحران سوریه دعوت کرد.

به گزارش  آفتاب‌نیوز به نقل از فرانس‌پرس، بن علی يلدريم، نخست‌وزیر ترکیه روز دوشنبه پس از نشست دولت به خبرنگاران گفت: مهم است که زمان را از دست ندهیم و صفحه‌ای جدید را برای حل بحران سوریه بازکنیم که براساس آن، نوعی نزدیکی میان ترکیه، ایران، روسیه و آمریکا و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان ایجاد شود.

درخواست ترکیه از ایران، آمریکا، روسیه و عربستان؛ کنار هم باشید

نخست‌وزیر ترکیه افزود: به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت که کشوری کُرد در شمال سوریه یا جنوب ترکیه یا هر منطقه دیگر تشکیل شود.

بن‌علی ییلدریم روز دوشنبه اول شهریور اعلام کرد: بسیار حیاتی است که بدون از دست فرصت، فصلی نوین را در سوریه رقم بزنیم، بر اساس مدلی که بویژه ترکیه، ایران... روسیه، ایالات متحده و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان در آن مشارکت دارند. 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی گفت: موضع ترکیه بسیار روشن بوده است- اجازه نداده که سوریه تقسیم شود، یکپارچگی سرزمینی آن را به رسمیت شناخته و اجازه نداده است ساختاری شکل بگیرد که یک گروه از آن منتفع شود. یکپارچگی سرزمینی سوریه بایستی محترم شمرده شود و حکومتی فراگیر... که همه گروه‌ها در آن شرکت داشته باشد تشکیل شود و بدین ترتیب خصومت‌ها رفع خواهد شد. 

 بن‌علی ییلدریم پیش از این نیز با بیان اینکه بشار اسد یکی از بازیگران صحنه سوریه است و در دوره گذار می‌تواند به صورت موقت حضور داشته باشد، گفته بود: مهم است که همه طرف‌های درگیر برای متوقف کردن خونریزی در سوریه کنار هم باشند و نوعی حکومت تشکیل دهند که نماینده همه سوری‌ها باشد. 

همچنین چاووش مولود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، هفته گذشته در سفری ناگهانی به ایران، ضمن دیدار با مقامات کشورمان؛ درباره بحران سوریه رایزنی و گفت‌وگو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
5
4
وای وای
چه لطیف!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
8
2
کم اوردی سوت ...بزن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
3
0
احسنت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین