کد خبر: ۴۰۲۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

هواپیمایی که بعد از 70 سال دوباره پرواز خواهد کرد+تصاویر

با احیا و بازسازی هواپیمایی قدیمی که در سالهای جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد، قرار است یکبار دیگر این هواپیما طعم پرواز را بچشد.
آفتاب‌‌نیوز :
هواپیمای داگلاس سی 47 نیروی شوروی که در سال 1947 طی جنگ جهانی دوم در منطقه قطبی  سیبری سقوط کرده بود قرار است  طی چند ماه آینده بازسازی و احیا شود. 

کاپیتان این پرواز خلبان ماکسیم که 70 سال پیش بخاطر شرایط بد آب و هوایی مجبور به فرودی سخت وخطرناک در این منطقه شد برای نجات جان 32 سرنشین پرواز خود، به همراه هشت نفر دیگر از خدمه پروازی برای یافتن راه نجات  ومحلی نزدیک در اطراف منطقه به جست و جو پرداخت اما  نتوانست از شرایط بد آب و هوایی منطقه  جان سالم به درببرد و پس از سه هفته در میان یخ های سیبری گرفتار و هرگز پیدا نشدند. حالا پس از این همه سال قرار شده تا این هواپیمای قدیمی دوباره بازسازی شود تا به شکوه گذشته خود بازگردد و  در سفر مشترک روسیه و امریکار یکبار دیگر پرواز را تجربه کند. 

نکته قابل تامل این اتفاق دست نوشته کاپیتان ماکسیم بر روی بدنه هواپیما است، جملاتی که به خوبی لحظات اتفاق افتاده را برای  خوانندگان مشخص می کند. اینکه چطور موتورها خاموش شده و هواپیما سقوط کرد. همچنین نام 3 زن و 6 کودک و بقیه خدمه ثبت شده است. پس از شش سال بقایای این ماجرا توسط یک چوپان پیدا شد.

حالا دختر خلبان ماکسیم پس از این همه سال به بازدید از محل فوت پدر خود رفته و هواپیمای پدرش را از نزدیک می بیند و از حس عجیب خود می گوید:  پدرم باعث افتخار من است. تلاش و فداکاری های او و کمکی که برای نجات جان همنوعان خود کرد برای من بسیار باارزش است ، از لمس دستخط خط پدرم عمیق ترین حس زندگیم را تا کنون تجربه کردم.

گفتنی است؛ این هواپیما ساخت شرکت هواپیماسازی داگلاس ایالت متحده امریکا بوده که برای نخستین بار در دسامبر 1941 در نیروی هوایی شوروی ( روسیه )مورد استفاده قرار گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
4
چرا فرودگاه پارس اباد مغان را راه نمی اندازند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین