کد خبر: ۴۰۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

درگیری های خشونت آمیز چپ های افراطی در آتن علیه اوباما/تصاویر

آتن پایتخت یونان دیشب صحنه درگیری میان پلیس ضد شورش و معترضان آنارشیست در آن شهر بود. معترضان به سفر «باراک اوباما» رییس جمهوری امرکیا به یونان اعتراض داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-رسانه ها گزارش داده اند که اکثر آنان کمونیست و چپ های افراطی ضد امریکا بوده اند. نخستین درگیری ها در ارتباط با سفر رییس جمهوری از امریکا به یونان ۱۷ سال پیش در جریان سفر بیل کلیتون رییس جمهوری وقت امریکا به آن کشور روی داد. در جریان سفر اوباما به یونان برگزاری اجتماعات و تظاهرات در آتن ممنوع شده بود و جاده های اصلی بسته شده بودند. 

تظاهرات اعتراضی در یونان از سوی چپ های افراطی بدان خاطر است که از دید آنان امریکا متهم در مصیبت های تاریخی یونان به خصوص با حمایت از حکومت دیکتاتوری نظامیان در فاصله سال های ۷۴-۱۹۶۷ بوده است. 

پلیس یونان برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شده اند. هیچ گزارش تا این لحظه درباره مجروحان احتمالی منتشر نشده است با این حال، گفته شده که تعداد آنارشیست ها و دانش آموزان معترض سه هزار نفر بوده اند. گروه های ضد امریکایی در یونان از سال پیش فعال بوده اند و تظاهرات ضد امریکایی مداومی را برگزار کرده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین