کد خبر: ۴۱۲۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

مسکو: روابط روسیه و ناتو بدتر می شود

وسیه اعلام کرد: با ادامه روند پیش گرفته شده از سوی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای گسترش اقدام های نظامی (در شرق اروپا) روابط هر روز بدتر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 الکساندر گروشکو نماینده روسیه در ناتو با اعلام این موضوع، اظهار کرد: اقدام های در حال انجام از سوی ناتو مغایر نیازهای امنیتی اروپا به شمار می رود.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه به نقل از این مقام در باره ابعاد عملیات نفوذ نظامی ناتو نزدیک روسیه، نوشت: مراکز ستادی جدیدی تاسیس می شود و همیشه بیان می کنند که باید حضور خود را در دریای سیاه تقویت کنند.

به گزارش ایرنا،گروشکو با تاکید بر اینکه روند نگران کننده کنونی امنیت منطقه را تامین نمی کند، اظهار کرد: ناتو می خواهد دستور کار خود را به روسیه تحمیل کند، در حالیکه مهمترین هدف مقابله با تهدیدهای موجود در جنوب (خاورمیانه) است.
وی تاکید کرد: مسکو پیش از این خواسته بود که پیشروی و ساخت تاسیسات نزدیک مرزهای روسیه متوقف شود و اکنون ما برای همکاری های گسترده با ناتو علیه تهدیدهای مشترک آماده هستیم.
ناتو که از سال 2014 فعالیت شورای همکاری با روسیه را تقریبا متوقف کرده است، با وجود هشدارهای مکرر مسکو حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور عقب نشینی کند. 
مسکو از سال 2014 تاکنون شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان ناتو در کشورهای بالتیکی استونی و لتونی هم مرز روسیه و لیتوانی همراه با مولداوی و گرجستان پنج جمهوری سابق شوروی است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین