کد خبر: ۹۰۱۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱

قطر و عمان حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند

وزرای خارجه قطر و عمان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانستند.
قطر و عمان حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای، هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌المللی و هنجار‌های دیپلماتیک دانست.

در این بیانیه آمده است: قطر بر مخالف کامل خود با هدف قرار دادن امکان دیپلماتیک و لزوم حمایت از آن‌ها مطابق با قواعد حقوق بین‌الملل تاکید می‌کند.

وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه خود گفت: «ما حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌کنیم و آن را نقض حاکمیت سوریه می‌دانیم.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق در این باره گفته است: «این ساختمان با جنگنده‌های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای گفت: «هواپیما‌های این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان فیض شهادت نائل آمدند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین