کد خبر: ۹۰۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹

پنتاگون: اسرائیل حمله به دمشق را به آمریکا اطلاع نداده بود

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه ادعا کرد که اسرائیلی‌ها در مورد حمله یا هدف مورد نظر در دمشق، به آمریکا اطلاع نداده بودند.
پنتاگون: اسرائیل حمله به دمشق را به آمریکا اطلاع نداده بود
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش"اسپوتنیک" سینگ در یک جلسه مطبوعاتی گفت: واشنگتن از حمله به مراکز دیپلماتیک حمایت نمی‌کند.

وی به خبرنگاران اظهار کرد: ما در کانال‌های خصوصی به ایران به صراحت اعلام کرده‌ایم که مسئول حمله‌ای که در دمشق رخ داد، نیستیم. من مجدداً تاکید می‌کنم، آمریکا هیچ دخالتی در آن حمله نداشت و ما از قبل اطلاعی در مورد این حمله نداشتیم.

معاون سخنگوی پنتاگون افزود: آمریکا با ایران تماس گرفت، زیرا می‌خواست عدم دخالت خود در این حمله را در میان تنش‌های بالا در منطقه به وضوح بیان کند.

 پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن نقشی در حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه نداشته است.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا انتظار دارد ایران حمله در دمشق را تلافی کند؟ پاسخ داد: «من نمی‌توانم تصمیم گیری رهبر عالی ایران یا سپاه را پیش بینی کنم. اما خیلی صریح می‌گویم ما هیچ نقشی در حمله دمشق نداشتیم و به هیچ وجه بخشی از آن نبودیم.»

این سخنگوی دولت جو بایدن افزود: «بنابراین اظهارات وزیرخارجه ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید مسولیت پذیر شود و ما را مقصر می‌داند، بی پایه و اساس است. ما مانند همیشه محافظت از نیرو‌های خود را بسیار جدی می‌گیریم. ما از نیرو‌ها و پایگاه‌های خود در عراق و سوریه محافظت خواهیم کرد.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت. پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیما‌های این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین