کد خبر: ۹۰۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

خشم بایدن نسبت به نتانیاهو؛ تنش‌ها افزایش پیدا کرده است

 به گفته برخی منابع انتظار می‌رود تماس تلفنی جو بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که برای صبح پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، تنش‌آمیز باشد، زیرا بایدن از کشته شدن هفت امدادگر آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله هوایی اسرائیل در غزه در اوایل هفته جاری «خشمگین» است.
خشم بایدن نسبت به نتانیاهو؛ تنش‌ها افزایش پیدا کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته آکسیوس، خوزه آندرس، آشپز و بنیان‌گذار این سازمان، نه تنها یک شخصیت بسیار مورد احترام واشنگتن است، بلکه یک حامی دیرینه بایدن است که رئیس جمهور شخصاً او را می‌شناسد.

یک مقام آمریکایی گفت که تماس بایدن با آندرس در این هفته پس از حمله اسرائیل و کشته شدن کارگران آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) شخصاً لحظه سختی برای رئیس جمهور بود.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: «بایدن عصبانی است. تنش در مورد بی‌بی بسیار بالا است.»

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از غیرنظامیان و امدادگران در غزه تلاش نکرده است، گفت: «فکر می‌کنم شما می‌توانید ناامیدی را در این بیانیه دیروز احساس کنید.»

بر اساس گزارش پنتاگون، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز چهارشنبه در تماسی با وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، خشم خود را از حمله اسرائیل به کاروان کمک‌رسانی WCK ابراز کرد.

آستین همچنین «بر نیاز فوری به برداشتن گام‌های مشخص برای حفاظت از امدادگران و غیرنظامیان فلسطینی در غزه پس از شکست‌های مکرر هماهنگی با گروه‌های کمک‌رسان خارجی تاکید کرد.» حداقل ۲۰۳ امدادگر از ۷ اکتبر در غزه کشته شده‌اند.

هم مقامات آمریکایی و هم اسرائیلی به آکسیوس گفتند که بسیار نگران هستند که حمله مرگبار پیشرفت‌های اولیه اخیر در بهبود جریان کمک‌ها به غزه را از بین ببرد و بحران انسانی را تشدید کند.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی، سازمان ملل و سایر گروه‌ها برخی یا همه عملیات‌های کمک‌رسانی خود به غزه را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین