کد خبر: ۹۸۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵

تصویب تمدید دوره فعلی شوراهای اسلامی شهر در کمیسیون تخصصی مجلس

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پیشنهاد تمدید دوره فعلی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها که از سوی شورای عالی استان ها مطرح شده بود، در این کمیسیون تصویب شد.

عبدالحسین ناصری، سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: کلیات لایحه شورای عالی استان ها مبنی بر تمدید دوره فعلی شوراهای اسلامی شهر درجلسه روز گذشته این کمیسیون رای آورد.

وی افزود: جزئیات این طرح در حال بررسی در کمیسیون است و پس از تکمیل این موضوع، طرح تصویبی از سوی کمیسیون برای بررسی در صحن علنی به هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراها ، در بررسی جزئیات این لایحه درباره برگزاری انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری و یا انتخابات مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری می شود .

ناصری ابراز امیدواری کرد : این لایحه پس از تصویب جزئیات در اولویت کاری مجلس قرار گیرد و تا خرداد ماه تصمیم گیری لازم برای ارائه به شورای نگهبان انجام شود . 

از آنجا که طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات باید تجمیع شود ، انتخابات شوراهای چهارم باید 22 ماهه باشد تا دور پنجم انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. از آنجا که برگزاری این انتخابات با این فرصت محدود 22 ماهه موجب تزلزل در نهادهای شهری از جمله شهرداری ها و شوراها و گاردگیری برای انتخابات بعدی می شود، شورای عالی استانها طی لایحه ای پیشنهاد کرده بود تا این دوره سوم شوراها 22 ماه افزایش یافته و از هزینه برگزاری انتخابات و انتخاب شهردار جدید نیز جلوگیری شود.

این پیشنهاد در کمیسیون مربوطه در مجلس تصویب شده است .

بنا بر این گزارش مجمع نمایندگان تهران نیز عصر امروز چهارشنبه برای بررسی لایحه شورای عالی استانها تشکیل جلسه می دهد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین