کد خبر: ۸۹۴۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
تبلیغات

از دل طبیعت تا قلب شهرها؛ سفر خاطره‌انگیز با قطار

برای سفر و جابه‌جایی بین شهر‌ها و مقاصد مختلف می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل مختلفی استفاده کنید. از خودرو‌های شخصی و اتوبوس گرفته تا هواپیما و قطار. هرکدام از این وسایل مزایا و معایب خاص خود را دارد. مزیت‌های سفر با قطار آن‌چنان به معایبش می‌چربد که این وسیله نقلیه را به یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل در میان مسافران ایرانی تبدیل کرده‌است.
از دل طبیعت تا قلب شهرها؛ سفر خاطره‌انگیز با قطار
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما دوست دارید با مزایای سفر با قطار آشنا شوید و همچنین زیباترین مسیر‌های ریلی کشور و جذاب‌ترین مقاصدی که می‌توانید با قطار سفر کنید را بشناسید تا پایان این مقاله همراه ما شوید.

فایده استفاده از قطار برای مسافرت

سفر با قطار در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگر مزیت‌هایی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با خرید بلیط قطار شما دیگر در ترافیک جاده‌ای نمی‌مانید و نگران حوادث جاده‌ای نیستید.
  • این وسیله حمل‌ونقل برای افرادی که ترس از ارتفاع و سوار شدن به هواپیما دارند، بسیار مناسب است.
  • برخلاف اتوبوس که باید تمام مسیر را بر روی صندلی بنشینید و ممکن است کمر یا گردنتان خشک شود و حتی نتوانید افقی دراز بکشید، در قطار، هر زمان که دوست داشتید می‌توانید از جای خود بلند شوید و اگر قطار کوپه‌ای بگیرید، تخت خود را آماده کنید و در تمام طول مسیر بر روی تخت استراحت کنید.
  • با رزرو کوپه دربست این امکان برای شما فراهم می‌شود تا یک کوپه را در اختیار خود داشته باشید تا هر نوع لباسی که خواستید بپوشید، با دوستان و نزدیکانتان به گپ و گفت بپردازید یا به کار‌های شخصیتان برسید یا حتی موسیقی گوش کنید و فیلم و سریال مورد علاقه‌تان را با صدای کمی بلند ببینید.

از دل طبیعت تا قلب شهرها؛ سفر خاطره‌انگیز با قطار

جذاب‌ترین مسیر‌های ریلی کشور

اگر دوست دارید از پنجره کوپه قطارتان طبیعت زیبای کشور را مشاهده کنید، می‌توانید به سراغ قطار‌های زیر بروید:

مسیر ریلی تهران به ساری

اگر دوست دارید با قطار از میان جنگل و طبیعت سرسبز و زیبای شمال کشور عبور کنید، بلیط قطار این مسیر را تهیه کنید. پل سفید، پل ورسک، سد لفور، پارک جنگلی جوارم و ازجمله جاذبه‌هایی است که می‌توانید در این مسیر ریلی تماشا کنید.

از دل طبیعت تا قلب شهرها؛ سفر خاطره‌انگیز با قطار

مسیر قطار مشهد ساری

اگر در شهر مشهد زندگی می‌کنید و دوست دارید در یکی از زیباترین مسیر‌های ریلی کشور سفر کنید، به سراغ قطار مشهد به ساری بروید.

مسیر ریلی قزوین رشت

یکی دیگر از زیباترین مسیر‌های ریلی برای افرادی که در شهر قزوین زندگی می‌کنند، مسیر ریلی قزوین به رشت است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سفر عبور از روی پل منجیل، بزرگ‌ترین پل راه‌آهن کشور است. این پل حدود ۱۴۳۰ متر طول دارد. در مسیر سفرتان از جنگل‌ها، شالیزار‌ها و رودخانه­های مختلفی نیز دیدن خواهید کرد.

مسیر ریلی مشهد به رشت

یکی از زیباترین مسیر‌های ریلی کشور که از دل جنگل‌های سرسبز و همچنین کنار دریا عبور می‌کند، مسیر ریلی مشهد به رشت است.

جذاب‌ترین مقاصدی که می‌توان با قطار رفت

برای پیدا کردن جذاب‌ترین مقاصد سفر که می‌توان با قطار به آن‌ها رفت، در ابتدا بهتر است که با علایق شخصی خود آشنا شوید. چراکه سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً از اکثر شهر‌های مهم و جذاب کشور دیدن کنید. بدین منظور ابتدا شما باید بدانید که هدفتان از سفر کردن چیست. می‌خواهید به سراغ آثار تاریخی جذاب بروید یا به دنبال طبیعت سرسبز و بکر هستید؟ می‌خواهید در جنگل قدم بزنید یا در بیابان یا کوهستان؟

پاسخ به تمام این سؤالات به شما کمک می‌کند تا بتوانید جذاب‌ترین مقصد را برای خودتان پیدا کنید. اما اگر بخواهیم به‌طورکلی جذاب‌ترین شهر‌های ایران را که می‌توان با قطار به آن‌ها سفر کرد نام ببریم، می‌توانیم به شهر‌های زیر اشاره کنیم:

  • شهر شمالی کشور نظیر ساری، گرگان، نوشهر و رشت
  • شهر مشهد
  • شهر اصفهان
  • شهر شیراز
  • شهر تبریز
  • شهر یزد

جزایر جنوبی کشور نظیر کیش و قشم (ابتدا با قطار به بندرعباس می‌رسید و سپس با مراجعه به بنادر این شهر از طریق کشتی‌های مسافربری خودتان را به جزایر جنوبی می‌رسانید.)
ارزان‌ترین بلیط قطار را چگونه پیدا کنیم؟

اگر به دنبال سفری ارزان‌قیمت هستید، می‌توانید از میان وسایل حمل‌ونقل مختلف قطار را انتخاب کنید. همچنین قطار‌ها بر اساس میزان خدماتی که به مسافرین ارائه می‌کنند و همچنین امکاناتی که دارند، به ۳ دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • قطار‌های ۵ ستاره (لوکس)
  • قطار‌های ۴ ستاره
  • قطار‌های ۳ ستاره

هرچه تعداد ستاره‌ها یک قطار کم‌تر شود، امکانات و خدمات آن کم‌تر و قیمت بلیت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. از طرفی اگر به دنبال سفری لوکس می‌گردید، به سراغ خرید بلیط قطار فدک، نورالرضا و زندگی (متعلق به شرکت رجا) که جزء قطار‌های ۵ ستاره کشور هستند، بروید.

نوع سالن قطار نیز بر روی قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. قطار‌ها از این نظر به ۳ دسته زیر قابل تقسیم هستند:

  • قطار‌های کوپه‌ای چهارنفره
  • قطار‌های کوپه‌ای شش نفره
  • قطار‌های اتوبوسی

قیمت بلیت قطار‌های اتوبوسی از قطار‌های کوپه‌ای کم‌تر می‌شود. همچنین در میان قطار‌های کوپه‌ای قیمت قطار‌های کوپه‌ای ۶ نفره کم‌تر است.

عامل تأثیرگذار دیگر میزان مسافت بین مبدأ و مقصد است. هر چه مقصد نزدیک‌تری را انتخاب کنید قیمت بلیت آن کم‌تر می‌شود.

اگر هم دوست دارید بلیت انواع شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید و با مقایسه امکانات، خدمات و همچنین قیمت آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن ارزان‌ترین بلیط را پیدا کنید، می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت مراجعه کنید.

جمع‌بندی

سفر با قطار به دلیل مزایای مختلفی که دارد یکی از خاطره‌انگیزترین سفر‌ها برای مسافرین ایرانی به حساب می‌آید. با این وسیله نقلیه تقریباً می‌توانید به تمامی شهر‌های جذاب کشور نظیر اصفهان، شیراز، تهران، تبریز و یزد بروید. برخی از مسیر‌های ریلی به دلیل جذابیتی که دارند، جزء زیباترین مسیر‌ها به حساب می‌آیند که ازجمله آن‌ها می‌توان به مسیر تهران به ساری، مشهد به رشت و قزوین به رشت اشاره کرد.

اگر هم قصد دارید از سفر ارزان‌قیمتی در پیش داشته باشید با انتخاب قطار در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگر در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کنید. همچنین در میان قطار‌های مختلف قطار‌های ۳ ستاره و اتوبوسی جزء ارزان‌ترین قطار‌های سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور به حساب می‌آیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین