کد خبر: ۳۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱

بیانیه آژانس درباره بازدید آمانو از پارچین

آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر روز یکشنبه در بیانیه ای ضمن اشاره به دیدارهای یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با مقامات ایران، اعلام کرد که آمانو و معاونش از سایت پارچین نیز بازدید کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : در این بیانیه که روی سایت آژانس قرار گرفته است همچنین به دیدار یوکیا آمانو با اعضای پارلمان ایران اشاره شده است.

در این بیانیه آمده است که موضوع اصلی در گفت وگوهای آمانو با مقامات بلندپایه ایران ادامه اجرای «نقشه راه» برای حل همه مسائل هسته ای باقی مانده است.

همچنین بر اساس این بیانیه اعلام شده است که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس و تروا واریورانتا معاون آمانو در امور پادمان ها از سایت پارچین بازدید کردند.

در بخش دیگری از بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است که مدیرکل آژانس در دیدار با مقامات بلندپایه ایران درباره مسائل مربوط به راستی آزمایی و نظارت بر اقدامات هسته ای در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک گفت وگو کرده است.

به گزارش ایسنا، آمانو امشب تهران را به مقصد وین ترک می کند.

پیش از این ایران دو بار اجازه بازرسی و بازدید از سایت نظامی پارچین را به آژانس داده است، اما در سالهای بعد از ۲۰۰۵ با توجه به بی اعتمادی میان ایران و آژانس و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و نیز ارایه نشدن مستندات واقعی، ایران اجازه بازدید از این سایت غیرهسته ای را نداد. در عین حال در چارچوب تفاهم «نقشه راه» و حل مسایل گذشته و حال، در نهایت پس از سالها این اجازه به مدیرکل آژانس و معاونش داده شده است.

با این حال نه آژانس و نه مقامات ایرانی درباره جزییات و چگونگی انجام این بازدید سخنی نگفته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین