کد خبر: ۳۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

آملی‌لاریجانی: خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌ها نداریم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در دوره‌ای، برخی مسئولان حرف‌هایی درباره خطوط قرمز می‌زدند، گفت: از نظر ما این خطوط قرمز توهمی بیش نیست و ما در رسیدگی‌های قضایی هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان مازندران، گفت: در برهه‌هایی از زمان‌ها پرونده‌هایی در کشور وجود داشت که جرأت رفتن به سمت آنها نبود و عده‌ای به سمت رسیدگی به این پرونده‌ها نمی‌رفتند.

وی گفت: اما امروز به لطف صلابت قضات و شجاعت و دلیری کارمندان دستگاه قضا این پرونده‌ها رسیدگی و احکامش صادر شده و متهمانش به زندان رفتند.

وی گفت: البته وقتی به سراغ این‌گونه پرونده‌ها می‌رویم، تخریب‌ها از داخل و خارج کشور شروع می‌شود که این امر طبیعی است، زیرا هر چه با اقتدارتر قدم برداریم، عده‌ بیش‌تری تلاش می‌کنند ما را تخریب کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما از این‌گونه تخریب‌ها نمی‌هراسیم، اما باید یادمان باشد که کار خودمان سالم باشد و وظیفه دینی و قانونی خودمان را به درستی انجام دهیم و مطمئن باشیم عملکرد این‌گونه ما هر لحظه بر آبروی دستگاه قضای کشور می‌افزاید.

آملی لاریجانی گفت: امروز بسیاری از مسئولین از دستگاه قضایی کشور خائف هستند و آن چیزی که در یک دوره‌ای به‌عنوان خط قرمز مطرح می‌شد، یک نوع توهم بود و ما این خط قرمزها را نمی‌شناسیم و با جرم و تخلف در هر جایی که باشد، برخورد می‌کنیم.

وی با موضوع برخورد با مفاسد، اشرار و قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: تا به امروز در این زمینه با اقتدار عمل کرده‌ایم و در ادامه راه هم همین اقتدار را حفظ خواهیم کرد، زیرا معتقدیم امنیت و احساس امنیت مسائل بسیار مهمی هستند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شاید کسی بتواند گرسنه شبی را به صبح برساند، اما بدون شک نمی‌تواند بدون امنیت سر بر بالین بگذارد و ما باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه در بخش پایانی سخنان خود به موضوع تغییر کاربری‌ها و برخورد با آنها اشاره کرد و گفت: بحمدالله کارهای خوبی درحال انجام است، اما باید بدانیم که نباید در اعمال رفتارهای‌مان حد اعتدال را کنار بگذاریم.

وی گفت: در بسیاری موارد سازمان‌ها کم‌کاری کردند و خانه‌های میلیاردی ساخته شده است، حالا که قوه قضائیه ورود می‌کند، همه ما را به‌عنوان تخریب‌گر می‌شناسند.

رئیس قوه قضائیه همچنین درباره جذب نیروی انسانی گفت: تا پایان امسال در طول یک پروسه 5 ساله، 4 هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شده‌اند که این نکته حائز اهمیت است.

وی گفت: امیدواریم این روند جذب در برنامه ششم توسعه نیز ادامه پیدا کند تا فشار بر کارکنان و قضات کاهش یابد.

به گزارش فارس، آملی لاریجانی تشکیل بنیاد تعاون قوه قضائیه را یکی دیگر از برنامه های آتی قوه قضائیه برشمرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این بنیاد بحث رفاهیات و مسائل مالی مربوط به کارکنان دستگاه قضا، کمی بهتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین