کد خبر: ۳۳۲۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳

زلزله نسبتا شدیدی پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند

خبرنگاران ایرنا از اسلام آباد، کابل و دوشنبه گزارش دادند که لحظاتی پیش (یکشنبه شب) زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از کشورهای پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند، شدت این زلزله در پاکستان درمقیاس امواج درونی زمین -ریشتر 6 ممیز دو (6.2)اعلام شده است.
آفتاب‌‌نیوز : گزارش خبرنگار ایرنا از اسلام آباد حاکیست، این زمین لرزه که بزرگی آن 6.2 اعلام شده است، ساعت 23 و 20 دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت محلی، پایتخت پاکستان و مناطق وسیعی از این کشور از جمله مناطق شمال غرب این کشور در نزدیک مرز افغانستان را لرزاند.

رسانه های پاکستان مرکز این زمین لرزه را در منطقه ای در نزدیک مرز افغانستان و تاجیکستان اعلام کردند.

براساس گزارش رسانه های پاکستان، مرکز زمین لرزه در فاصله 250 کیلومتری شهر پیشاور پاکستان مرکز ایالت خیبرپختوا در شمال غرب پاکستان واقع است.

مرکز تحقیقات لرزه نگاری آمریکا (USGS) شدت این زمین لرزه را 5.9 ریشتر اعلام کرده است.
نزدیک به نیم ساعت از وقوع این زمین لرزه می گذرد اما هنوز گزارشی درباره خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این زمین لرزه در این سه کشور اعلام نشده است. اما با توجه به شدت زمین لرزه، احتمال خسارات و تلفات وجود دارد.

همچنین گزارش خبرنگاران ایرنا از کابل پایتخت افغانستان و شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان حاکی است که این زمین لرزه مناطق وسیعی از این کشورها را نیز به شدت لرزانده است.
خبرنگار ایرنا از دوشنبه نیز براساس گزارش رسانه های این کشور، بزرگی این زمین لرزه را در تاجیکستان 5.9 ریشتر اعلام کرد.

برخی از منابع مرکز زلزله تاجیکستان را منطقه اشکاشم بدخشان اعلام کرده اند وگزارشهای اولیه حاکی از آن است که این زلزله در دوشنبه خسارات و تلفاتی برجای نگذاشته است اما از تلفات و خسارات احتمالی در نواحی سخت گذر بدخشان خبری مخابره نشده است.

خبرنگار ایرنا از کابل نیز گزارش داد بزرگی این زلزله در افغانستان بیش از 6 ریشتر گزارش شده است و هنوز گزارش از تلفات احتمالی جانی و مالی ناشی از آن مخابره نشده است.

روز چهارم آبان ماه، کمتر از یک ماه پیش، زمین لرزه شدید به بزرگی 7.5 ریشتر مناطق وسیعی از آسیای جنوبی و مرکزی شامل پاکستان، هند، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند و در پاکستان، حدود 300 کشته برجا گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین