کد خبر: ۳۳۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
اتهامات جدید پوتین به اردوغان

پوتین: "الله" تصمیم گرفت رهبران ترکیه را مجازات کند/آنکارا از کرده خود پشیمان می‌شود/اقدام ترکیه را هیچگاه از یاد نمی‌بریم

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه پاسخ مسکو به آنکارا تنها به تحریم‌های اقتصادی محدود نخواهد شد، تشکیل جبهه‌ای مشترک با نظارت سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در شرایط تنش های بی‌سابقه در روابط روسیه و ترکیه، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که مجازات ترکیه به دلیل ساقط کردن سوخو روس در سوریه فقط به تحریم های اقتصادی محدود نمی شود و عرصه های دیگر را نیز در برخواهد گرفت.

پوتین امروز (پنجشنبه) در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال این کشور که از شبکه های سراسری روسیه از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه بطور مستقیم پخش می شد، خاطرنشان کرد: سران ترکیه فکر نکنند مجازات های روسیه به تحریم خرید گوجه فرنگی و خیار از این کشور محدود خواهد شد.

وی افزود: اقدامات روسیه در مورد ترکیه فقط به عرصه های اقتصادی محدود نخواهد شد و در آینده بارها به آنکارا یادآوری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه می دانیم چه کسی در ترکیه از تروریست ها و تبهکاران نفت مسروقه از میادین نفتی سوریه را خریداری می کند، اظهارداشت: تروریست ها بخش قابل توجهی از درآمد حاصله از قاچاق نفت را در جریان اعمال تروریستی برای کشتار شهروندان ما و فرانسه و کشورهای دیگر به کار می‌گیرند.

وی افزود: اما ملت ترکیه مهربان و زحمتکش هستند و این را بدانند که هیچگاه ملت ترکیه را با سران رژیم این کشور برابر نخواهیم دانست.

پوتین گفت: این همدستی (سران ترکیه) با تروریست ها را هیچگاه از یاد نمی بریم. آنها(سران ترکیه) باید بدانند از پشت به ما خنجر زدند.

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای سوخو-24 روسی توسط جنگنده اف-16 ترکیه گفت: این اقدام در حالی انجام گرفت که هر مساله مورد اختلاف را می شد از راه مذاکره حل و فصل کرد و آماده همکاری با ترکیه برای حل هر مساله‌ای بودیم.

رییس جمهوری روسیه گفت: خدا تصمیم گرفت سران ترکیه را از عقل و منطق محروم کند. اما ما هیچگاه سلاح را بر زمین نمی‌گذاریم و تا آخر با تروریست‌ها مبارزه خواهیم کرد.

سخنان امروز پوتین که در سالن «افتخارات نظامی» کاخ کرملین ادامه دارد دوازدهمین پیام سالانه وی در 15سال حکومت خود است و در آن حدود یکهزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون و دولت و روسای نهادهای حکومتی و رهبران مذاهب سنتی روسیه حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین