کد خبر: ۳۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱

امیرعبداللهیان: منطقه مدیون سردار سلیمانی است / ظریف با نگاه به اصول سیاستهای منطقه را مدیریت می کند

معاون سابق عربی آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه امنیت منطقه ای و جهانی در مبارزه با تروریسم مرهون فرماندهی سردارسلیمانی است ، گفت: ایران درباره تامین حداکثری امنیت ملی با هیچ کس، تعارف ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین امیرعبداللهیان با رد برخی تحلیل ها درباره تغییر در سیاست های منطقه ای وزارت خارجه با تغییر سمتش گفت : سیاست خارجی جمهوری اسلامی اصول ثابت و روشنی در چارچوب قانون اساسی و اتکا بر مباحث کارشناسی در شورای عالی امنیت ملی دارد که در نهایت به تایید مقام معظم رهبری می رسد.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ملزم است که در چارچوب این فرایند راهبردها و سیاست های ثابت را با روش هایی که متناسب با مقتضیات زمان است اجرا کند و قطعا همکارانم در دستگاه دیپلماسی آن را پیگیری می کنند و شخص وزیر نیز با نگاه به این اصول و با در نظرگرفتن راهبردها، سیاست های منطقه ای کشور را مدیریت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در عین حال ممکن است در روش ها ، افراد یا تیم های کارشناسی و مدیریتی کارها را سلایق مختلف پیگیری کنند اما مهم این است که تغییری در اصول سیاست خارجی کشور وجود ندارد.

معاون سابق عربی آفریقای وزیر امور خارجه همچنین درباره موقعیت و شرایط محور مقاومت در مقایسه با جبهه صهیونیستی ـ تکفیری تاکید کرد : تردیدی نیست که در ورای تحولات سوریه و رویدادهای منطقه مثلثی متشکل از نظام سلطه با تلاش های آشکار و پنهان آمریکا ، اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی و اقدامات عوامل تکفیری و تروریستی وجود دارد که هر یک سهمی در بی ثبات کردن و ایجاد خسارت بر منطقه دارند.

وی گفت : با وجود خسارات انسانی و مالی که این تحولات بر سوریه وارد کرده نظام سیاسی سوریه حفظ شده و این مثلث نتوانسته است ساختار سیاسی این کشور را تغییر دهد.

امیرعبداللهیان افزود : نباید فراموش کنیم در ابتدای بحران سوریه از حدود 5 سال پیش بیش از 81 کشور تلاش کردند نظام سیاسی سوریه را سرنگون کنند اما با وجود اقدامات تروریست ها و حمایت های آشکار و پنهان برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در نهایت شکست خوردند.

کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد : امروز شاهد بودیم که همان کشورها که از تروریسم برای پیشبرد اهداف نادرستشان در سوریه ، عراق ، لبنان، یمن و دیگر کشورهای منطقه استفاده ابزاری می کردند، خودشان هدف قرار گرفتند و با وجود فشارهای وارده اکنون این محور مقاومت است که برتر است.

وی افزود : محور مقاومت امروز می تواند با اقتدار و با صدای بلند به جهانیان اعلام کند که همزمان در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری قدم بر می دارد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد : آمریکا و برخی کشورهای منطقه به علت سیاست های غلط هیچ پیروزی ملموسی کسب نکرده اند جز اینکه خسارات فراوان بر اثر این سیاست ها به منطقه وارد شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین