کد خبر: ۳۹۷۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
معاون وزیر:

اعتبار وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم 121 درصد افزایش یافته است

معاون امور حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته اعتبار این وزارتخانه با 121 درصد افزایش از 140 هزار میلیارد ریال به 310 هزار میلیارد ریال رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مصطفی ناصری روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در ارومیه افزود: حقوق فرهنگیان در سه سال گذشته با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح رتبه بندی معلمان 85 درصد افزایش یافته ولی مشکل معیشت همکاران همچنان باقی است.

وی بیان کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت، وزارت آموزش و پرورش 60 هزار میلیارد ریال بدهی داشت که با تلاش های انجام شده امروز در وضع مطلوبی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: ارتباط و تعامل مطلوبی بین نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش در دوره نهم و دهم بوده و این وحدت و تعامل و انسجام تداوم دارد.
حجت الاسلام ناصری افزود: نمایندگان این استان در مجلس همواره دغدغه مسایل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را دارند.

وی اظهار کرد: هر اقدامی هرچند کوچک در مسیر تعلیم و تربیت اهمیت داشته و نباید هیچ کاری را در امر تعلیم و تربیت ناچیز شمرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا امر تعلیم تربیت به خوبی پیش رود، بیان کرد: در این راستا انتقاد سازنده خوب است ولی نباید تخریب کننده باشد.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا بهترین امکانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کنیم اما امکانات مالی و اعتباری محدود است.

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ارزش معلم و متعلم در دین اسلام بسیار بالا است و هیچ آیینی به اندازه اسلام برای علم آموزی اهمیت قائل نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: دانشمند واقعی کسی است که همراه علم، تفکر و اندیشه صحیح هم داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم پرهیز از علم بی فایده گفت: باید بررسی متون درسی و انتقال علم نافع به دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فریدون سید مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شهیدان آهندوست در ارومیه گفت: اساس کار مجموعه آموزش و پرورش امسال کیفیت بخشی آموزشی و آزمون های مختلف و پیگیری جدی نماز و بررسی آسیب های اجتماعی است.
وی اظهار کرد: پروژه مهر از پروژه های عظیمی است که در طول سال اجرا می شود که در نهایت باعث بازگشایی باشکوه مدارس در روز سوم مهر شد.
سید مصطفوی بیان کرد: ٥٤٤ هزار و ٦٢٦ نفر دانش آموز تا یک مهر در سامانه سناد استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به تعداد کلاس اولی ها گفت: امسال ٥٩ هزار و ٣٢٠ نفر رهسپار کلاس اول شدند.
در این مراسم زنگ بازگشایی مدارس استان توسط نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی در مدرسه شهیدان آهندوست ارومیه نواخته شد.
تندیس شهید عسگری نیز از شهدای دوران دفاع مقدس ارومیه در این مراسم رونمایی شد.
به گزارش ایرنا افزون بر 540 هزار دانش آموز امروز رهسپار مدارس شدند.
امسال 5500 مدرسه استان در قالب افزون بر 23 هزار کلاس درس پذیرای دانش آموزان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین