کد خبر: ۸۶۶۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

انتقاد شدید فیصل‌المقداد از اقدامات سوریه

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری با امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان، تصریح کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» محسوب می‌شود.
انتقاد شدید فیصل‌المقداد از اقدامات سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

المقداد در این نشست خبری گفت: کسی که مسئول اصلی تشدید خطرناک تنش‌ها در منطقه بوده، اسرائیلی‌های اشغال‌گر هستند. جنایات آن‌ها علیه فلسطینی‌ها و نادیده گرفتن حقوق آن‌ها باعث رقم خودن این شرایط شده است.

وی ادامه داد: جرایمی که اشغالگران در حق مردم فلسطین مرتکب شده‌اند، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

وزیر خارجه سوریه در بخشی دیگری از این نشست خبری، عنوان کرد: آمریکا و کشور‌های اروپایی اجازه نمی‌دهند که غذا و دارو به مردم فلسطین برسد و اشغال‌گران نیز همانند نازی‌ها در جنگ جهانی دوم چندین بیمارستان را نابود کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی با سلاح‌های کشتار جمعی مردم فلسطین در نوار غزه را هدف قرار می‌دهند، گفت: طی روز‌های گذشته صد‌ها کودک کشته شده‌اند. اسرائیل با حملات مداوم خود به مردم فلسطین طی هفته گذشته، به حقوق بین‌الملل بشردوستانه شدیدا اهانت کرده است.

القمداد با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی تنها کرانه باختری و نواز غزه را مورد هدف قرار نداده و به تمامی نقاط منطقه حمله کرده است، گفت که رژیم صهیونیستی باید به عنوان مسئول این حملات مورد حسابرسی قرار بگیرد.

این مقام سوری در ادامه گفت: موضع قاطع سوریه ایستادگی در کنار مردم فلسطین است. ما تا زمانی که مردم فلسطین سرزمین خود را آزاد کنند و کشور مستقل‌شان را تشکیل دهند، در کنار آن‌ها می‌ایستیم.

وی افزود: تمامی کشور‌های عرب و مسلمان از تصمیم مقاومت فلسطین برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. مقاومت پیش از انجام اقدامات قهرمانانه خود، مسئله را به دقت سنجیده بود. دشمن اسرائیلی و کشور‌هایی که از آن حمایت می‌کنند نباید به دنبال گسترش ستیزه‌جویی‌ها در منطقه باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین