کد خبر: ۸۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

جزئیات مرحله چهارم فروش خودرو‌های وارداتی از فردا

مرحله چهارم فروش خودرو‌های وارداتی از فردا سه شنبه آغاز می‌شود.
جزئیات مرحله چهارم فروش خودرو‌های وارداتی از فردا
آفتاب‌‌نیوز :

سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی اعلام کرد، آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند برای انتخاب خودرو‌ها از فردا تا ساعت ۲۳:۵۹ روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲.۰۸.۱۸ اقدام کنند.

در اطلاعیه شماره ۴ خودرو‌های وارداتی به آدرس https://saleauto.ir/ آمده است: سامانه صرفا جهت انتخاب خودرو‌های به شرح جدول زیر از روز سه شنبه ۱۴۰۲.۰۸.۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز پنج شنبه ۱۴۰۲.۰۸.۱۸ در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب کنند. همچنین هیچ گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

الف- خودرو‌های دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودرو‌های وارداتی در مبادی ورودی واحد:دستگاه / ریال

جزئیات مرحله چهارم فروش خودرو‌های وارداتی از فردا

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

ب- خودرو‌های دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲- برآورد قیمت فروش محاسباتی علی الحساب در مبادی ورودی واحد:دستگاه/ریال

جزئیات مرحله چهارم فروش خودرو‌های وارداتی از فردا

تبصره ۱- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌گردد.

تبصره ۳- مطابق مصوبه شورای رقابت، ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم محاسباتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود که متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- مبلغ پرداختی در صورتی که علی‌الحساب اعلام شده باشد، پس از فراخوان اولیه به صورت ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌شود و در خصوص موارد مندرج در جدول شماره یک و همچنین مواردی که قیمت قطعی خودرو تا زمان دریافت پیامک اعلام شود شرکت می‌تواند به صورت کامل قیمت قطعی را دریافت کند.

تبصره ۵- عدم واریز وجه حداکثر تا ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قرارداد‌های منعقده ۳ ماه است لذا واردکنندگان باید حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۷- در صورت تاخیر در تحویل، قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قرارداد‌های مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشند.

تبصره ۸-تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جدول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۱۰- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین