کد خبر: ۸۷۴۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

چه کسی اولین بار پای دفترچه خاطرات آیت‌الله هاشمی را به ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی باز کرد؟

بعد از صدور کیفرخواست پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی و اتهام «محاربه و افساد فی الارض» برای متهمان ردیف اول و دوم؛ ماجرای این سرقت و پرونده آن با پیچیدگی‌هایی روبرو شد.
چه کسی اولین بار پای دفترچه خاطرات آیت‌الله هاشمی را به ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی باز کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

انتشار گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با آرمین، متهم ردیف اول پرونده و توضیحاتی که درباره فائزه هاشمی و دفترچه خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یکی از صندوق‌های امانات به سرقت رفته، مطرح شد؛ حواشی گسترده‌ای به همراه داشت. تا جایی که خود فائزه هاشمی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد هم برای روزنامه پیامی ارسال کرد.

حالا آرمین متهم ردیف اول در واکنش به برخی حواشی ایجاد شده در این باره به روزنامه اعتماد گفته است: «جریان دفترچه خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی و ملاقات با فائزه هاشمی را اولین‌بار بازپرس پرونده مطرح کرد در صورتی که بنده هر دو مورد را تکذیب کردم. در همان گفت‌وگوی قبلی با شما اعلام کرده بودم که در ترکیه نه با کسی ملاقات داشتیم و نه دفترچه خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی داخل صندوق امانات بانک ملی بود. وقتی به ایران برگشتیم در همان روز اول بازجویی، بازپرس پرونده از ما سوال کرد که جریان دفترچه خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی چیست؟ و چرا فائزه هاشمی به ترکیه آمده بود؟ من اگر هم صحبتی کردم از زبان بازپرس پرونده بوده است.»

آرمین در ادامه می‌گوید: «در فضای مجازی و اینستاگرام هم این موضوع، توسط شخصی به نام «ا. ف» که در خارج از کشور به تحلیل برخی خبر‌ها می‌پردازد، مطرح شد.»

همچنین عباس اسدی، وکیل متهمان ردیف اول و دوم سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران در گفتگو با روزنامه اعتماد درباره باز شدن پای خانواده هاشمی رفسنجانی، دفترچه خاطرات و شخص فائزه توضیح داده است: «حسب لسان موکلان؛ وقتی به ایران بازگشتند در همان جلسه اول بازپرسی، بازپرس پرونده به آن‌ها گفته؛ جریان دفترچه خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی چیست و چرا فائزه هاشمی در این خصوص به بازپرسی مراجعه و پیگیر بوده است؟! این موضوع را ابتدا بازپرس پرونده مطرح کرده است، وگرنه موکلان بنده هیچ‌گونه ملاقاتی با فائزه هاشمی و با هیچ‌کس دیگری نداشتند و تا جایی که می‌دانم فائزه هاشمی در آن زمان ممنوع‌الخروج بوده است. البته موکل بنده در همان مصاحبه اولیه با شما اعلام کرده بود که ملاقاتی با فائزه هاشمی نداشته است، اما خب همان‌طور که گفتم برخی‌ها خیلی تلاش کردند پرونده سرقت بانک ملی را سیاسی جلوه دهند.»

گفتنی است که فائزه هاشمی در پیام خود به روزنامه اعتماد تاکید کرده بود: «بیش از یک‌سال است که در زندان اوین به‌سر می‌برد، و اصولا سال گذشته ممنوع‌الخروج بوده و از مدت‌ها قبل از سرقت صندوق امانات بانک، سفری به خارج از کشور نداشته است.»

فرزند آیت‌الله هاشمی ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی افراد با القای این‌گونه مطالب به یک سارق بانک قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را دارند، تاکید کرده بود: «آقایان با گذشت هفت سال از رحلت پدرم، هنوز از محبوبیت ایشان هراس دارند که با این روش‌ها به تخریب ایشان و خانواده هاشمی می‌پردازند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین