کد خبر: ۸۷۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

اوجی: میزان مصرف گاز امسال نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: میزان مصرف گاز امسال نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.
اوجی: میزان مصرف گاز امسال نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است
آفتاب‌‌نیوز :

جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره پروژه‌های نیمه تمام وزارت نفت با اشاره به فرا رسیدن ایام سرد به‌خصوص در استان‌های غرب کشور اظهار داشت: روز گذشته شرکت ملی گاز گزارش داد تقریبا حدود ۴۶۵ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده است.

وی افزود: مصرف گاز در بخش‌های مختلف تقریبا نسبت به سال گذشته ۶ درصد هم در بخش صنایع و هم در بخش نیروگاهی افزایش پیدا کرده است.

وزیر نفت بیان کرد: امسال وزارت نفت در بحث تامین سوخت نیروگاه‌ها به عنوان سوخت پاک نسبت به سال گذشته، روزی ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها و ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع داده و در روز نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع کمتری مصرف شده است.

اوجی با تاکید بر اینکه در رابطه با هوای پاک، وزارت نفت در دولت سیزدهم اقدامات خوبی را آغاز کرده است، گفت: تا امروز ۱۱.۵ میلیون مترمکعب گاز‌های سمی مشعل جمع‌آوری و در پتروشیمی‌ها تبدیل به ارزش افزوده شده است و تا پایان سال این عدد به ۱۸ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی افزود: در بحث دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی، وزارت نفت و شرکت پالایش پخش، تمامی تلاش خود را برای بنزین سوز و گازسوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارها، انجام می‌دهد و این موضوع در هوای پاک بسیار کمک می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به بحث ذخیره‌سازی گفت: امسال رکورد خوبی در بحث ذخیره‌سازی گاز در مخازن طبیعی ثبت شد و به عدد سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیدیم و تعمیرات اساسی (اورهال) در همه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار انجام شد.

اوجی با اشاره به اینکه نسبت به ابتدای دولت، ۵۰ میلیون مترمکعب تولید گاز خام بیشتر شده است، تصریح کرد: تامین سوخت نیروگاه‌ها و سوخت مایع در صنایع و نیروگاه‌ها رکورد خوبی بود و بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها ذخیره کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به ناترازی گاز به لحاظ عدم سرمایه‌گذاری در دوره‌های قبل و عدم رشد تولید گازی، تلاش ما در حوزه وزارت نفت کمک می‌کند که با این ابتکارات و ترفندها، زمستان امسال را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت بیان کرد: در بحث تزریق گاز در میادین نفتی، بیشترین موقعیت و زمان را در فصل گرم داریم که مصارف در بخش خانگی کمتر است که تلاش می‌شود گاز بیشتری در میادین نفتی تزریق شود.

اوجی یادآور شد: به ازای هر ۶ تا ۸ هزار فوت مکعب که در یک میدان نفتی تزریق گاز را انجام می‌دهیم یک بشکه نفت بیشتری داشته باشم. این جزو رسالت و کار‌های مهمی بوده که در دستور کار است.

وی درباره پنجره خدمات ملی هوشمند هم گفت: تمامی شرکت‌های ما تلاش خود را در این رابطه انجام داده‌اند و اگر برخی از بخش‌ها و شرکت‌هایمان به این پنجره متصل نشده‌اند به لحاظ بحث پدافند غیرعامل بوده است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حوزه پدافند غیرعامل ملاحظاتی دارند که در حال رایزنی هستیم وگرنه از نظر وزارت نفت هیچ مشکلی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین