کد خبر: ۸۷۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

نامه رائفی پور به امیر تتلو؛ به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم

ارتباط امیرحسین تتلو در عرصه سیاسی به یک یا دو مورد خاص محدود نمی‌شود. اساسا تتلو از هر حوزه‌ای استفاده می‌کرد تا نام خود را بیشتر بر سر زبان‌ها بیندازد.
نامه رائفی پور به امیر تتلو؛ به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم
آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که طی روز‌های اخیر افکار عمومی ایرانیان به‌طور کامل تحت‌الشعاع خبر فساد ۳ میلیارد و ۳۷۰میلیون دلاری «چای گیت» قرار داشت، ناگهان صبح روز گذشته، خبر رسید «تتلو توسط پلیس ترکیه در مرز بازرگان تحویل ایران داده شد.» به‌زعم برخی کاربران داغ شدن پرونده تتلو همزمان شد با سرد شدن فساد چای دبش!

باید توجه داشت، در فرآیند ظهور پدیده‌ای ذیل عنوان «امیرحسین تتلو»، جدا از شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای، برخی تصمیم‌سازی‌ها و سیاستگذاری‌های سیاسی نیز دخیل بوده که لازم است به این ویژگی‌ها نیز توجه شود. «اعتماد» در جریان این گزارش با دسته‌بندی موضوع به ۴دوره از ابتدای حضور در رپ فارسی تا سال ۹۶، سال ۹۶ تا زمان خروج از ایران؛ خروج از ایران تا رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ و نهایتا از سال ۱۴۰۱ تا زمان اعاده به ایران تلاش می‌کند نوری به ابعاد پرونده‌ای بتاباند که بخش قابل توجهی از افکار عمومی ایرانیان را درگیر ساخته است.

همه راه‌ها به سیاست ختم می‌شود

ارتباط امیرحسین تتلو در عرصه سیاسی به یک یا دو مورد خاص محدود نمی‌شود. اساسا تتلو از هر حوزه‌ای استفاده می‌کرد تا نام خود را بیشتر بر سر زبان‌ها بیندازد. چه زمانی که در کشاکش رخداد‌های انتخاباتی سال ۸۸، شایعه حمایت تتلو از میرحسین موسوی بر سر زبان‌ها افتاد و چه زمانی که در جریان انتخابات سال۹۶، مشاوران ابراهیم رییسی با هدف تاثیرگذاری در ۵ میلیون فالوور او، تتلو را به نشست با ابراهیم رییسی نامزد انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری کشاندند.

چه زمانی که در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای در سال ۹۴، ترانه «انرژی هسته‌ای» را بر عرشه یک ناو نظامی ایرانی با عباراتی، چون «خلیج مسلح فارس حق مسلم ماست» را منتشر کرد و چه در روزگاری که در اوج رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد حتما مردم ایران مشکلی دارند که برخورد تند و خشنی با آن‌ها صورت می‌گیرد! در همه این رخدادها، عرصه سیاسی برای تتلو، فرصتی بود تا نام خود را بیشتر بر سر زبان‌ها بیندازد و درآمد بیشتری کسب کند. به این دلیل است که در انتخابات سال۹۶ ردای حمایت از محمدباقر قالیباف را به تن کرد و زمانی که متوجه شد قالیباف از نامزدی در انتخابات انصراف داده است دیداری با دیگر نامزد اصولگرای انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی کرد و در کنار ابراهیم رییسی از ایده‌آل‌ها و دیدگاه‌هایش سخن گفت.

این دیدار، اما مانند انفجاری بزرگ در عرصه سیاسی ایران زمین بود، منتقدان با اشاره به ویژگی‌های رفتاری و ناهنجاری‌های اخلاقی این فرد، دیدار رییس وقت دستگاه قضا با او را استفاده ابزاری از یک چهره حاشیه‌ساز تحلیل می‌کردند. تتلو ۱۵ مهر ۹۴ در موزه صلح تهران حضور یافت و از سوی چهره‌هایی، چون حمید رسایی تجلیل و به عنوان سفیر صلح این موزه معرفی شد.

تو بخوان...

واکنش‌های فعالان سیاسی رادیکال به دیدار تتلو با نامزد انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری تا مدت‌ها نقل محافل سیاسی در ایران بود. پس از این دیدار بود که علیرضا پناهیان، فعال سیاسی نزدیک به جبهه پایداری در یکی از سخنرانی‌هایش اعلام کرد: «این سید بزرگوار با ترانه‌خوانی که خودش می‌گوید، آقا من این کار‌ها را کنار گذاشته‌ام و چند سال است برای نظام و انقلاب و ... می‌خوانم، جلسه گذاشته، عرق دینداری برخی‌ها، یک دفعه زده بالا... آقا امام حسن از ظهیر کمک گرفته، ظهیر می‌دانید یعنی کی؟ در واقع از دشمنان سیاسی پدرش علی ابن ابی‌طالب کمک خواسته است. برای کمک به حق باید کمک بگیریم، اما یک دفعه عرق دینی برخی‌ها بالا می‌زند.».

اما این تنها واکنش طیف‌های رادیکال به دیدار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و تتلو نبود، «علی‌اکبر رائفی‌پور» از سخنرانان اصولگرایان که جناح راست از او به عنوان «استاد» یاد می‌کنند، در نامه‌ای به «امیر تتلو» که پس از حمایت از کاندیداتوری «ابراهیم رییسی» برای این جناح عزیز شده و ساعت ۳ بعدازظهر روز انتخابات سال ۹۶ در سایت «فردا» (منتسب به «محمدباقر قالیباف») منتشر شده بود، آمده است: «به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم/ نه فقط از این جهت که مظلوم واقع شده‌ای! بلکه بیشتر برای اینکه معیار تشخیص حق از باطل شده‌ای. نگران فحش‌ها و بی‌احترامی‌های‌شان نباش! این روز‌ها باید در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود. اصلا تو باید برای خلیج همیشه مسلح فارس بخوانی، آری تو بخوان، چون مطمئن هستم دلار‌های اماراتی که دهان ابراهیم حامدی را بست تا در کنسرت امارات آهنگ خلیج فارسش را نخواند، در تو اثر نخواهد کرد. امیر جان بخوان، تو باید بخوانی. بخوان برای همان کسانی که به یک کیسه برنج بیشتر می‌اندیشند.»

واکنش‌های اهالی سیاست به یک دستگیری

پس از دستگیری تتلو و با بازخوانی مسیری که این خواننده رپ طی کرده است، بسیاری از تحلیلگران ضمن بررسی این رخداد تلاش می‌کنند چرایی بروز چنین پدیده‌های ناهنجاری را بررسی کنند. در سال ۹۸ تتلو در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد تا تعداد کامنت‌های یکی از پست‌هایش به ۱۰ میلیون نرسد، موزیک جدیدش را منتشر نمی‌کند، اما پس از گذشت چند روز وقتی تعداد کامنت‌ها به این میزان نرسید، او در پستی دیگر با فحاشی و ناسزا، خطاب به مخاطبانش گفت که اگر تعداد کامنت‌هایش بالا نرود، دیگر در اینستاگرام فعالیتی نخواهد کرد. این موضوع باعث شد تا در کمتر از دو روز تعداد کامنت‌های او به ۱۵میلیون و ۷۰۰هزار نفر برسد و رکورد جهانی بیشترین تعداد کامنت اینستاگرام شکسته شود.

در این میان، همزمانی خبر ظهور فساد چای گیت با دستگیری تتلو، توجه برخی کاربران در فضای مجازی ایران را به خود جلب کرد. عبدالله رمضان‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به این دستگیری نوشت: ««تتلو» و «ساسی مانکن» و «لباس اتاق عمل بیماران» همه حاشیه‌سازی است! فراموش نکنیم فساد سازمان یافته در واردات میلیارد دلاری چای را! پولی که برای واردات شیرخشک کودکان لازم بود نصف این رقم هم نمی‌شود.» عبدالرضا داوری، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص دستگیری تتلو نوشت: «من درباره سایر اتهامات امیر تتلو یا علت شکایات خصوصی علیه او اطلاعی ندارم. اما درباره اتهام سب النبی یا توهین به مقدسات، اگر اعلام توبه یا اثبات کند که در حالت عادی نبوده، مثلا مست یا نشئه بوده یا از روی عصبانیت حرفی زده، حکم اعدام دریافت نخواهد کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین