کد خبر: ۸۹۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

مشارکت انتخاباتی در کردستان؛ ۲۵ درصد تاکنون

 همزمان با سراسر کشور رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند در هزار و ۲۹۶ شعبه کردستان برگزار شد.
مشارکت انتخاباتی در کردستان؛ ۲۵ درصد تاکنون
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان گفت: آمار مشارکت مردم استان در انتخابات امروز به ۲۵ درصد رسیده و میزان حضور در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، بهروز مهتابی عصر جمعه در جریان بازدید استاندار کردستان از دفتر شورای نگهبان در سنندج اظهار کرد: طبق گزارش‌ها و آمار‌های بدست امده، حضور مردم پای صندوق‌های رای بسیار خوب بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان نیز گفت: میزان مشارکت در بیشتر حوزه‌های انتخابیه استان از جمله در سقز و بانه پرشور و جزو شگفتانه‌ها بود.

مهدی رمضانی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ساعت قانونی اخذ رای از ۸ صبح تا ۱۸ بود که ۴ ساعت تمدید و تا ۲۲ افزایش یافت.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم کردستان از انتخابات ۱۴۰۲، اضافه کرد: نسبت به ادوار گذشته شور و شوق جدی‌تری در این دوره به ویژه از سوی رای‌اولیها مشهود است. تا این ساعت به تخلف سازمان یافته‌ و گزاره قطعی تخلف انتخاباتی نرسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: مشارکت در برخی روستاهای کردستان تا ۱۰۰ درصد هم به ثبت رسید.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۲ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۲ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور در حال برگزاری است.

یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۵۸۹ شعبه شهری و ۷۹۷ شعبه روستایی در سطح استان ایجاد شده است از این تعداد ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۳ شعبه سیار است. میانگین رقابت در مجلس شورای اسلامی در سطح استان ۲۲ نفر برای یک کرسی است. ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات را در کردستان برعهده دارند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین